اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود سازمان تعاون روستایی

قدرت چانه‌زنی کشاورزان در فصل فروش محصول افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با ورود این سازمان به خرید محصولات کشاورزی، قدرت چانه‌زنی کشاورز برای فروش محصول خود به قیمت معقول‌تر و سود بیشتر افزایش می‌یابد.

قدرت چانه‌زنی کشاورزان در فصل فروش محصول افزایش می‌یابد

جهان رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در راستای سیاست‌های سازمان تعاون روستایی کشور و با رویکردی جدید کار خرید توافقی محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو امسال نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال افزایش تنوع در خرید محصولات هستیم، افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فشار از گرده کشاورز به‌ عنوان یکی از اقشار زحمت‌کش و تولیدکننده کم شود.

رستمی از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: قرار است این صندوق مبلغ 6 میلیارد ریال را به مدت 9 ماه به‌ عنوان سرمایه در گردش در اختیار شرکت‌ها و اتحادیه‌های معرفی شده قرار دهد.

وی بیان کرد: این مبلغ از سوی شرکت‌ها و اتحادیه‌های سازمان تعاون روستایی در امر خرید محصولاتی چون گندم، جو و سایر محصولات در فصل برداشت از کشاورزان هزینه خواهد شد.

* قیمت سازمان تعاون روستایی از قیمت دلالان بیشتر است

رئیس سازمان تعاون روستایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان تصریح کرد: قیمت سازمان تعاون روستایی در خرید محصولات کشاورزی بسیار بیشتر از قیمت دلالان است که این اقدام موجب افزایش قدرت چانه‌زنی کشاورز و آزادی عمل بیشتر آنها می‌شود.

این مسئول در امور تعاون روستایی افزایش قدرت چانه‌زنی کشاورز و تنگ شدن عرصه بر دلالان و واسطه‌گران سودجو را از اهداف سازمان تعاون روستایی برای ورود به موضوع خرید، انبار و توزیع محصولات کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: سازمان تعاون روستایی به دنبال سود و منفعت نیست.

وی کنترل بازار، کمک به کشاورز و عرضه و توزیع محصولات کشاورزی با قیمت مناسب در بازار را از دیگر اهداف و نقش سازمان تعاون روستایی برشمرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی تامین شود امسال بالغ بر 3 هزار تن جو را به روش تضمینی از کشاورزان این استان خریداری می‌کنیم.

رستمی عنوان کرد: این رقم می‌تواند میزان تولید جویی را که از مصرف داخلی این استان بیشتر است، پوشش دهد تا با نگهداری چند ماهه در وقتی که دامداران به آن نیاز دارند، وارد بازار شود.

رستمی ادامه داد: استارت خرید توافقی جو آغاز شده و تاکنون بالغ بر 100 تن جو خریداری شده است.

وی بیان کرد: اگر قیمت جو به زیر 340 تومان برسد وظیفه داریم جو کشاورز را خریداری کنیم ولی چون اکنون قیمت بازار جو از پایه دولت بیشتر است خرید این محصول به شکل توافقی انجام می‌شود.

وی در خصوص خرید محصول گندم نیز گفت:‌ خرید این محصول وظیفه ذاتی اداره غله و بازرگانی است ولی ما به منظور حمایت از کشاورزان به‌عنوان مباشر خرید وارد می‌شویم تا این محصول روی دست کشاورز نماند.

رئیس سازمان تعاون روستایی پیش‌بینی کرد: 12 تا 15 هزار تن و حتی بیشتر به صورت تضمینی با مباشرت شرکت غله و بازرگانی در مناطق چرام، کهگیلویه، باشت و بهمئی گندم کشاورزان خریداری شود.

رستمی گفت: در شهرستان بویراحمد نیز آمادگی ورود به خرید محصول گندم کاکان و مناطقی از لوداب هستیم.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید سیب درختی و مرکبات کشاورزان این استان در فصل برداشت آنها خبر داد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با ورود این سازمان به خرید محصولات کشاورزی، قدرت چانه‌زنی کشاورز برای فروش محصول خود به قیمت معقول‌تر و سود بیشتر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول