اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی مشکلات روستاهای دماوند/1

طاهرخانی: روستاهای رودهن مشکلات زیربنایی ندارند

خبرگزاری فارس: بخشدار رودهن گفت: خوشبختانه مناطق روستایی بخش رودهن با مشکلات زیربنایی خاصی مواجه نیستند.

طاهرخانی: روستاهای رودهن مشکلات زیربنایی ندارند

رضا طاهرخانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نظام مقدس اسلامی برگرفته از آرمان‏های والای امام راحل بوده و در قانون اساسی آن نسبت به رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه تأکید بسیاری شده است.

طاهرخانی اضافه کرد: اجرای صحیح منویات امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب از همان بدو ارائه خدمات از سوی دولت‏های نهم و دهم مورد توجه قرار گرفت.

بخشدار رودهن افزود: رئیس جمهوری در دوره تبلیغات انتخاباتی خود نسبت به سایر کاندیداها، چهره‏ای ناشناخته به شمار می‏رفت.

وی ادامه داد: اما وی با توجه به شعارهایی تبلیغاتی همچون خدمت به بندگان صالح خداوند توانست جایی در قلب اقشار ضعیف جامعه باز کند.

طاهرخانی اضافه کرد: رئیس جمهوری با همان رویکرد مردمی نسبت به تشکیل تیم کاری خود مبادرت ورزید و افرادی خدوم و انقلابی را در رأس وزارتخانه‏های مختلف قرار داد.

* مزایای بیمه روستایی و عشایری اطلاع‏رسانی شود

بخشدار رودهن برلزوم اطلاع‏رسانی مزایای بیمه روستایی و عشایری، به اهالی مناطق روستایی این بخش از سوی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد.

طاهرخانی اظهار داشت: صندوق بیمه روستایی و عشایری تأمین ‏کننده خدمات اجتماعی مطلوب و دسترسی آسان و توأم با کرامت مردم به این امور مهم است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه روستایی و عشایری در اجرای تکالیف مندرج در اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تحقق وظایف قانونی خود در راستای رفع تبعیض از جامعه مأموریت دارد.

طاهرخانی اضافه کرد: این نهاد با استفاده از روش‏های اجرایی مناسب، جمعیت هدف خود را زیرپوشش قرار می‏دهد تا با رعایت اصول محاسبات بیمه در تأمین منابع و اصل بنگاه‏داری، در حفظ و استفاده از سرمایه‏های خود برای ایجاد صندوقی پایدار و توانمند اقدام کند.

* اهمیت رسیدگی و خدمات‏رسانی شایسته به روستاییان

بخشدار رودهن با تکیه به بیانات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، بر اهمیت رسیدگی و خدمات‏رسانی شایسته به مردم نواحی روستایی تأکید کرد.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در پاره‏ای از سخنان گران‏سنگ خود می‏فرمایند که "شما باید برای این مستضعفان که در طول تاریخ به استضعاف کشیده شده بودند، کار کنید".

طاهرخانی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در این خصوص می‏فرمایند که "قشرهای محروم و دور افتاده، روستاییان و عشایر و کسانی که مشکلات بیشتری دارند، نه تنها در بخش‏های اقتصادی بلکه در انواع و اقسام خدمات باید در اولویت قرار گیرند."

بخشدار رودهن با اشاره به قوانین بیمه روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: در اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی می‏خوانیم که "برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی‏سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‏های پزشکی طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمد حاصل از مشارکت مردم صورت می‏گیرد و خدمات و حمایت‏های مالی فوق را برای یکایک افراد کشور محقق می‏سازد".

وی ادامه داد: همچنین براساس سند چشم‏انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی، ایران در سال 1404 کشوری توسعه‏یافته با جایگاه نخست اقتصادی، علمی، و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی والهام‏بخش در جهان اسلام و دارای تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‏الملل است.

طاهرخانی اضافه کرد: برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت‏های برابر، توزیع مناسب درآمد و دوری از فقر، فساد و تبعیض از دیگر موارد پیش‏بینی شده در سند چشم‏انداز بیست ساله نظام اسلامی است.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول