اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روستای "کندر" منوجان پیشرو در دوران دفاع مقدس

مسن‌ترین جانباز کشور در سن 90 سالگی به میدان نبرد رفت

خبرگزاری فارس: روستای کندر منوجان از روستاهای محروم کشور در جنوب استان کرمان، اما پیشرو و نمونه در دوران دفاع مقدس است که مسن‌ترین جانباز کشور در سن ۹۰ سالگی از این روستا به جبهه نبرد با دشمن رفت.

مسن‌ترین جانباز کشور در سن 90 سالگی به میدان نبرد رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسین محمودی جانباز 45 درصد منوجانی که چندی پیش در سن 118 سالگی دار فانی را وداع گفت، متولد سال 1272 است که در 90 سالگی از روستایی محروم و گمنام به جبهه می‌رود و در همان دوران فرزندان خود را نیز به دفاع از خاک میهن تشویق می‌کند.

این جانباز سرافراز دفاع مقدس سه پسر جانباز دارد که در دوران دفاع مقدس به واسطه عدم حضور پدر در روستا و محل زندگی به نوبت به جنگ رفتند تا مادر و خواهرانشان تنها نباشند و در کار و امرار معاش هم دچار مشکل نشوند.

وی در سال‌های 63، 64 و 65 در جبهه حضور داشته است و در چهار عملیات مهم و در سن 90 سالگی در خط مقدم به عنوان مردی خستگی‌ناپذیر در برابر دشمن ایستاد و در عملیات کربلای پنج یک پای خود را از دست داد. 

این خانواده ایثارگر در روستایی کوهستانی به نام کندر در شهرستان منوجان زندگی می‌کنند که نام آن برای خیلی‌ها آشنا نیست و جالب اینکه این روستا با توجه به جمعیت آن در دوران دفاع مقدس همه مردان و جوانان اهالی روستا در جبهه حضوری فعال داشته‌ و در خط مقدم نبرد فعال بوده‌اند.

به گزارش فارس، 300 نفر از مردان این روستا جانباز و آزاده هستند و 40 تن شهید هم از افتخارات این روستا‌ی ایثارگران است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول