اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای‌عالی استان‌ها:

واگذاری اختیارات به شوراها به نفع دولت است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای‌عالی استان‌ها با اشاره به اینکه واگذاری اختیارات دولت به شوراها به نفع آن است، گفت: قانون شوراها می‌توانند باری از دوش نمایندگان مجلس بردارند و مشکلات محلی توسط مردم و شوراها بهتر حل می‌شود.

واگذاری اختیارات به شوراها به نفع دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی چمران ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس و شوراهای اسلامی استان با بیان اینکه یکی از راه‌های پیشرفت کشور توجه مجلس به مباحث کلان کشور است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید قانون‌های کلان وضع کنند، اما هنوز این فرهنگ برای عده‌ای از مردم جا نیفتاده است و بسیاری از مردم برای حل مشکلات محله خود مثل آسفالت به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند در صورتی که این مسائل وقت نمایندگان مجلس را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌هایی که دولت برای یک هزار کیلومتر دورتر از محل استقرار خود می‌گیرد مانند تصمیماتی که نمایندگان مردم براساس شرایط محیطی خود اتخاذ می‌کنند، نیست، افزود: واگذاری اختیارات دولت به شوراها به نفع دولت است و آن را سبک‌تر می‌کند و در این صورت دولت می‌تواند نظارت بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای‌عالی استان‌ها بیان داشت: قانون شوراها می‌تواند باری از دوش نمایندگان مجلس بردارد و مشکلات محلی توسط مردم و شوراها بهتر حل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون اساسی شوراها می‌توانند به مجلس لایحه ارائه کنند، افزود: لوایح بسیاری درباره شهرها به مجلس ارسال شده و تاکنون نیز دو لایحه برای حفظ فضای سبز و اختصاص 2 میلیارد دلار برای خطوط ریلی کلان‌شهرها در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است.

چمران با بیان اینکه هر بار که قانون شوراها به مجلس رفته ضعیف‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: نمونه آن را می‌توان در حذف رای شورا در کمیسیون ماده 5 در سال 86 دید و این در حالی است که عضو شورا طرح تفصیلی را تهیه، بررسی و تصویب کرده، برای اصلاح آن در کمیسیون ماده 5 حق رای ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس و شوراها باید همکاری دو سویه با یکدیگر داشته باشند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس هر چه بیشتر با شوراها همکاری کنند از کار خودشان کم‌تر می‌شود و می‌توانند با وقت بیشتری به مسائل اصلی بپردازند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول