اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

23 اختیار قانونی شوراها به آنها بازگردانده شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید 23 وظیفه شوراها که در قانون به آن پرداخته شده به آنها بازگردانده شود، گفت: می‌توان بعضی از بخش‌های مدیریت واحد شهری را به صورت پایلوت در اصفهان اجرایی کرد.

23 اختیار قانونی شوراها به آنها بازگردانده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه براساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی و شوراها ارکان اصلی تصمیم‌گیری در کشور هستند، اظهار داشت: در صورتی که اختیارات قانونی شوراها به آنها منتقل شود، تأثیرات مثبت فعالیت شوراها به روشنی در سطح کشور برای همگان قابل درک است.

وی با تاکید بر اینکه بدنه وزارتخانه‌ها حاضر نیستند اختیارات خود را به شوراها واگذار کنند، افزود: اگر 23 وظیفه شوراها که در قانون به آن پرداخته شده به شوراها بازگردانده شود، پیش‌برد سریع مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را در اقصی نقاط کشور روی می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از آن جایی که همواره اصفهان پیش‌قراول بسیاری از طرح‌ها و اقدامات سازنده در کشور بوده است، بنابراین می‌توان بعضی از بخش‌های مدیریت واحد شهری را به صورت پایلوت در اصفهان اجرایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق مدیریت واحد شهری نمایندگان مجلس باید همکاری لازم را با اعضای شوراها داشته باشند، اضافه کرد: تعامل بیشتر میان مجلس و شوراها خدمت‌رسانی بهتری را به مردم ارائه می‌کند و در هر منطقه از کشور باید با توجه به مقتضیات محلی اقدامات لازم صورت گیرد.

حاج‌رسولیها در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اصفهان همواره به جرم برخورداری در ردیف‌های آخر تخصیص اعتبار و بودجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: حتی به بودجه زندان اصفهان هم رحم نکردند این در حالی است که زندان اصفهان در شرایط و وضعیت بدی قرار دارد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول