اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خبر داد

اعلام حریم رودخانه‎ها و مجاری آبی در شرق گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر امور منابع آب شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش حریم رودخانه‎ها و مجاری آبی در شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش را اعلام کرد.

اعلام حریم رودخانه‎ها و مجاری آبی در شرق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، محمد تیموری اظهار داشت: حریم رودخانه‎ها و مسیل‎ها در شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش توسط امور منابع آب شهرستان گنبدکاووس تعیین و از طریق اطلاعیه‎ای به اطلاع اهالی و کشاورزان منطقه رسانده شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان گنبدکاووس حریم رودخانه‎های خرمالو، قره‎سو، چهل‎چای، گرگانرود، بایرام شالی، آلما کولی، خرخر و اوغان 20 متر، رودخانه قره‎تکن 12 متر و کانال نظری پنج متر و در شهرستان مینودشت حریم رودخانه‎های نرماب 20 متر خواهد بود.

مدیر امور منابع آب شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش ضمن اشاره به اهمیت حفظ حریم رودخانه‎ها و مجاری آبی استان برای کاهش خطرات و خسارات سیل‎های احتمالی تصریح کرد: همچنین در شهرستان گالیکش رودخانه‎های دوغ 20 متر، پاسنگ شرقی و غربی 15 متر، مسیل‎های دره شمالی تنگراه، دارآباد، تلوستان، سرچشمه،سیدآباد(قره‎چشمه) و چقر بش قارداش 15 متر و مسیل دره قبرستان ترجنلی 10 متر از هر طرف (ساحل چپ و راست) دارای حریم هستند.

تیموری افزود: رعایت حریم رودخانه‎ها از هر طرف (ساحل چپ و راست) الزامی است و ایجاد هر نوع اعیانی (ساختمان، دیواره تأسیسات، حفر کانال، حفر چاه، غرس نهال(کاشت درخت) در حریم رودخانه‎ها و انهار، تخلیه هرگونه زباله، نخاله و فضولات دامی در بستر حریم رودخانه‎ها و مجاری آبی ممنوع است و با متخلفان مطابق ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آب و برق کشور رفتار خواهد شد.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش همچنین یادآور شد: تشخیص حد نهایی حریم و بستر رودخانه‎ها و مجاری آبی در هر محل توسط کارشناسان وزارت نیرو (شرکت‎های آب منطقه‎ای و امورات تابعه) انجام می‎شود.

لازم به ذکر است این اطلاعیه برای فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران، جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس، بخشداری‎ها، رؤسای شورای اسلامی و شهرداری‎های گنبدکاووس و اینچه‎برون ارسال شده است.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول