اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص اعتبارات ملی

فاز دوم ساماندهی رودخانه مارون آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب کهگیلویه گفت: امیدواریم که با همکاری هرچه بیشتر مالکان و ساکنان حاشیه رودخانه مارون عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه مارون با سرعت هرچه بیشتر به پیش رود.

فاز دوم ساماندهی رودخانه مارون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، علی آران صبح امروز در حاشیه آغاز به کار فاز دوم ساماندهی رودخانه مارون اظهار داشت: سال گذشته فاز اول این طرح با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال در حاشیه رودخانه مارون و در مجاورت روستای قلعه گل آغاز شد.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه افزود: با توجه به بارندگی‌های زیاد در استان و  خسارت‌های به وجود آمده در حاشیه رودخانه‌ها و اراضی کشاورزی، تاسیسات، ابنیه، پل‌ها، جاده‌ها و اماکن روستایی طرح ساماندهی رودخانه مارون در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای ادامه طرح ساماندهی رودخانه مارون مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به این طرح اختصاص داده شد.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و در واقع مدیریت سیلاب‌های ناشی از بارندگی دانست.

وی افزود: مدیریت جامع منابع آب باعث می‌شود که علاوه بر بهره‌مندی از نعمت‌های الهی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با مهار، کنترل و مدیریت سیلاب‌ها، در مسیر توسعه و رونق کشور گام برداریم.

آران با بیان این‌که یکی از مشکلات اصلی اجرای طرح‌های عمرانی در استان ما و به ‌خصوص در شهرستان کهگیلویه ایجاد معارضات مردمی است عنوان داشت: مردم حاشیه رودخانه مارون باید در نظر داشته باشند که اجرای این طرح قطعا به نفع آنها خواهد ‌بود چون اراضی و منازل مسکونی آن‌ها از گزند سیلاب‌های مخرب در امان خواهند ماند.

آران ابراز امیدواری کرد که با همکاری هر چه بیشتر مالکین و ساکنین حاشیه رودخانه مارون عملیات اجرایی این طرح با سرعت پیش رود.

وی خاطرنشان کرد: با ساماند‌هی فاز دوم اطراف رودخانه مارون و روستا‌ها‌یی که در حاشیه این رودخانه قرار دارند از امنیت بیشتری برخوردار می‌شوند و به زمین‌های کشاورزی این منطقه خسارت‌ وارد نمی‌شود. 

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول