اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه تنکابن رخ داد

رودخانه وحشی سه‌هزار، زن میانسالی‌ را به کام خود کشید

خبرگزاری فارس: جسد بی‌جان زن 56 ساله سیرجانی که بر اثر بی‌احتیاطی در رودخانه خروشان سه‌هزار غرق شده بود پس از یک روز از آب بیرون کشیده شد.

رودخانه وحشی سه‌هزار، زن میانسالی‌ را به کام خود کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، رودخانه وحشی سه‌هزار، زن میانسالی ‌را در مقابل دیدگان فرزندانش به کام خود کشید.

مدیر جمعیت هلال‌احمر تنکابن در این مورد به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: مقارن ساعت 30/17 عصر روز چهارشنبه با اطلاع از غرق شدن یک زن میانسال در منطقه سه‌هزار از طریق فرمانداری، یک گروه امدادی هفت نفره متشکل از نیروهای امداد و نجات جمعیت‌ هلال‌احمر به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

یدالله صالحی افزود: برابر اطلاع از نحوه وقوع حادثه به گفته همراهان فاطمه شکاری 56 ساله اهل سیرجان، فرد حادثه دیده که برای تفرج به همراه سه فرزند دختر و سه نوه کوچکش در منطقه گاوبر سه‌‌هزار در کنار رودخانه اقدام به استراحت می‌کردند مادر خانواده در حال شستشوی ظروف بود که بر اثر افتادن یک ظرف به داخل رود، زمانی که می‌خواست آن را بگیرد با بی‌احتیاطی که به خرج داد به داخل رودخانه خروشان افتاد.

وی اضافه کرد: کمک یکی از دخترانش که دست مادر را برای یاری‌اش گرفته بود و او را به طرف ساحل رود می‌کشید نتیجه نداد و با سرخوردن دستان مادر از دست دخترش برابر دیدگان وحشت‌زده فرزندان به قعر آب‌های خروشان رودخانه وحشی سه‌هزار فرو رفت و جریان تند رودخانه وی را به کام خود کشید.

صالحی ابراز داشت: با حضور گروه امداد و نجات، جستجو برای یافتن فرد غرق شده تا تاریکی شب ادامه یافت، اما به دلیل تاریکی و خطر تندی جریان آب و سرمای آن عملیات جستجو برای ادامه در فردای روز حادثه متوقف شد.

وی بیان داشت: از ساعت هشت صبح روز بعد جستجوی امدادگران در لابه‌لای درختان و ریشه‌ها و سنگ‌های بستر این رودخانه وحشی و خطرناک ادامه یافت و حدود دو ساعت جستجوی نیروهای امدادی با همکاری مردم منطقه نتیجه داد و جسد بی‌جان زن حادثه دیده زیر تنه یک درخت در عمق یک متری که وسط بستر رود و در جریان تند آن در نقطه‌ای بنام "سرواش پشته" حدود یک کیلومتر پایین‌تر از محل وقوع حادثه قرار داشت پیدا شد.

سر تیم گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تنکابن نیز در مورد این واقعه و مشکلات تیم در جستجوی فرد حادثه دیده ادامه داد: تندی جریان رودخانه وحشی سه‌هزار به دلیل آغاز آب شدن یخچال‌های بالادست، بالا آمدن آب و گل‌آلود بودن آب رود و سرمای آن همچنین حرکت‌سنگ‌های کوچک‌تر در زیر آب که به شدت به هم می‌خوردند از جمله مخاطرات تیم جستجوگر در این عملیات بود.

بیژن شکوری افزود: ما مجبور بودیم با به خطر انداختن جان گروه به جستجو ادامه دهیم، اما تلاش مستمر و همکاری مردم کمک کرد طی دو جستجوی بیش از پنج ساعته جسد این فرد با مشکلات فراوان از آب خروشان رودخانه خارج و تحویل مقامات مسئول شود.

وی متذکر شد: یکی از مسائل مهم در جریان امداد و نجات، امکانات و تجهیزات گروه است که از جمله آن‌ها موتورسیکلت به دلیل سهولت حضور در اکثر مناطق صعب‌العبور و در اختیار داشتن خودرو ست نجات و همچنین وسیله ارتباطی مستقیم متصل به لباس امدادگران بوده تا آن‌ها بتوانند بهتر و سریع‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول