اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خبر داد

تدارک 5 مسجد برای معتکفان خواهر در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از تدارک پنج مسجد در شهر اردبیل برای خواهران معتکف خبر داد.

تدارک 5 مسجد برای معتکفان خواهر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جریان بازدید از مکان‌های در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام مراسم اعتکاف در اردبیل اظهار داشت: ثبت‌نام مراسم اعتکاف از صبح امروز آغاز شده و تا 13 خردادماه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: همه ساله در ایام اعتکاف هموطنانمان با حضور در مساجد معنوی برنامه‌های این ایام را با شور و حرارت خاص اجرا می‌کنند که امسال نیز این برنامه‌ها با حال و هوای معنوی‌تر در مساجد استان اردبیل انجام می‌شود.

ستوده از تدارک دو مسجد جامع و اعظم برای معتکفان برادر خبر داد و خاطرنشان کرد: خواهران معتکف در مسجد قدس، المهدیه حافظ اردبیل، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) فاز دو سبلان، مسجد ججین و سادات مراسم امسال را به جا می‌آورند.

این مسئول با اعلام این‌که برنامه‌های اعتکاف روزهای 15، 16 و 17 خردادماه اجرا می‌شود، اضافه کرد: هدف اصلی از این برنامه خودسازی، راز و نیاز بیشتر با خداوند، گوشه‌نشینی و انزوا گزینی برای توبه گناهان و درخواست حلیت و بخشش از خالق است که با روزه‌داری و انجام اعمال واجب و مستحبی همراه است.

وی ادامه داد: اعتکاف‌کننده در مدت سه شبانه‌روز در مسجد حاضر شده و به هیچ وجه نمی‌تواند از این فضا بیرون آمده و به دیگر امور بپردازد.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با دعوت از خیرین برای تأمین افطاری و سحری معتکفان بیان کرد: خیرین می‌توانند با کمک به این مراسم معنوی در پاداش معتکفان سهیم بوده و بخشی از نیازمندی این افراد را تأمین کنند.

ستوده در ادامه سخنان خود گفت: در مراسم اعتکاف امسال سعی کردیم علاوه بر اجرای برنامه‌های معمول با برنامه‌های فرهنگی و معرفتی دیگر نظیر سخنرانی، انجام برنامه‌های گروهی دعا و راز و نیاز به درگاه خداوند و همچنین نمازهای یومیه به شکل جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی و بیان احکام از فرصت و فضای پیش آمده برای بهره‌مندی معتکفان استفاده کنیم.

وی اعتکاف را زدودن دل از غبار عصیان و فراموشی و معاصی متعدد اعلام کرد و افزود: این مراسم معنوی سرآغاز یک خودسازی واقعی است که در دین اسلام نیز به اهمیت و جایگاه آن تاکید فراوان شده است.

ستوده در ادامه تصریح کرد: روحانیان در مساجد و مکان‌های تعیین شده در شهرستان‌ها و حتی مناطق روستایی حاضر شده و در باب اهمیت این موضوع به بیان دیدگاه می‌پردازند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول