اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

28 اردیبهشت ماه

نرم‌افزار جامع الاحادیث در قم معرفی و نقد می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری نشست علمی معرفی و نقد نرم‌افزار جامع الاحادیث در روز 28 اردیبهشت در قم خبر داد.

نرم‌افزار جامع الاحادیث در قم معرفی و نقد می‌شود

حجت‌الاسلام موسی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس انجمن علوم حدیث آبان سال گذشته اظهار کرد: این انجمن در زمینه نیازها و آموزه‌های مختلف موجود در زمینه‌های علوم حدیث تاسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: حدیث پس از قرآن از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و امروز تحقیقات و پژوهش‌های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

مسئول بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه از برگزاری نشست علمی معرفی و نقد نرم‌افزار جامع‌الاحادیث خبر داد و افزود: این نشست نخستین نشست انجمن علوم حدیث بوده که با حضور حجت‌الاسلام بهرامی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه و قائم مقام مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار می‌شود.

نشست علمی معرفی و نقد نرم‌افزار جامع‌الاحادیث با حضور استادان و فضلای حدیثی از مراکز مختلف 28 اردیبهشت ماه در سالن همایش مرکز تحقیقات کامپیوتری نور واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

متن کامل 427 عنوان کتاب در هزار و 142 جلد، شامل منابع روایی شیعه به همراه ترجمه و شرح در موضوع ادعیه و زیارات، اخلاق، تاریخ، تفسیر، جوامع حدیثی، فقه، فضایل، کلام و رجال در نرم‌افزار جامع‌الاحادیث وجود دارد.

ارائه متن کامل 10 دوره لغت‌نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابلیت جست‌وجو از دیگر امکانات این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

مشاهده ترجمه‌ها و شروح در کنار متن اصلی کتاب، جست‌وجو از طریق ریشه کلمات، ساده‌سازی محیط جست‌وجو، دسترسی به تفسیر آیات در دامنه احادیث عرضه شده، ارائه اطلاعاتی ارزشمند درباره کتب، مؤلفان و نسخه‌شناسی متون برنامه و ذخیره دامنه‌های تعریف شده از سوی کاربر در محیط نمایش از دیگر امکانات این نرم‌افزار است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول