اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهاردهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

اساتید نمونه و پیشکسوت حوزه تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: چهاردهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه در قم برگزار و طی آن از اساتید نمونه و پیشکسوت حوزوی تجلیل شد.

اساتید نمونه و پیشکسوت حوزه تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم چهاردهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این اجلاس آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله استادی و آیت‌الله حسینی‌بوشهری ائمه جمعه قم، آیت‌الله خاتمی امام جمعه تهران و جمع دیگری از اعضای جامعه مدرسین حوزه و اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم به سخنرانی پرداخت و با تاکید بر اجرای صحیح طرح ساماندهی سطوح عالی حوزه علمیه گفت: کارگروه‌های متعددی با حضور اساتید مختلف به عنوان پیش زمینه اجلاسیه چهاردهم تشکیل شده و مباحث مورد نظر به محضر مراجع تقلید و بزرگان حوزه رسیده است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید با حفظ ارزش‌های خود، رشد و تکامل یابند ضمن اینکه یکی از مباحثی که از دیرباز به عنوان دغدغه علما وجود داشت، بحث نظم و انضباط در سطوح عالی یعنی پایه‌های هفت تا 10 حوزه بوده است.

در ادامه و پس از پخش نماهنگی در رابطه با اجلاسیه‌های پیشین، آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سخنانی با اشاره به اهمیت والای علم و دانش بیان داشت: عالمان و سنگربانان اندیشه و اعتقاد جامعه، هزاران برابر نسبت به مجاهدان و جهادگران در جبهه‌ها برتری دارند و این تعبیر در روایات اسلامی وارد شده است.

وی با تاکید بر نظم و انضباط در حوزه‌های علمیه گفت: حضور به موقع اساتید در کلاس‌های درس موجب تأثیرگذاری طلاب می‌شود ضمن اینکه بیان موارد اخلاقی و صحبت‌های پیش از درس به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی همچون قیام 15 خرداد و نیز انتصاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام به عنوان فضلی الهی به ملت ایران باید مورد توجه اساتید قرار داشته باشد.

آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در این اجلاس به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که کلاس‌های شلوغ تأثیرگذاری مطلوبی نخواهد داشت و اساتید حوزوی نیز باید این مهم را مدنظر داشته باشند زیرا شلوغ بودن یک کلاس درس دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن نیست.

وی افزود: عدم تعامل میان اساتید و طلاب مطلوب نبوده و اساتید حوزه علمیه باید نسبت به شاگردان خود احساس مسئولیت کنند، ضمن اینکه توجه به متن کار یعنی تحصیل و تهذیب طلاب دارای اهمیت فراوانی است اما برخی از افراد در حال حاضر گرفتار حواشی شده‌اند.

تجلیل از چهار نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه، پایان بخش این مراسم بود که با اهدای لوح به اساتید پیشکسوت و نمونه حوزوی، از سال‌ها تدریس و تحقیق این افراد در حوزه‌های علمیه تقدیر شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول