اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی در سمنان تشریح شد

برپایی نمایشگاه آثار رضوی تا تجلیل از خادمان ثامن‏الحجج(ع)

خبرگزاری فارس: برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی در سمنان تشریح شد و برپایی نمایشگاه آثار رضوی و تجلیل از خادمان ثامن‏الحجج(ع) مهم‏ترین محورهای این برنامه‏ها اعلام شد.

برپایی نمایشگاه آثار رضوی تا تجلیل از خادمان ثامن‏الحجج(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر امروز در نشستی با خبرنگاران در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به تشریح آخرین برنامه‏ریزی‏های انجام شده برای برپایی هفته فرهنگ رضوی در سمنان پرداخت.

محمدرضا سوقندی در این نشست گفت: هفته فرهنگ رضوی از شانزدهم تا بیست و یکم خردادماه در استان سمنان برگزار می‏شود.

وی برپایی نمایشگاه آثار رضوی در سمنان را یکی از مهم‏ترین برنامه‏های پیش‏بینی شده برای این هفته اعلام کرد و ادامه داد: قرار است تا در این نمایشگاه، آثار رضوی تولید شده توسط هنرمندان استان سمنان در قالب هنرهای تجسمی، نقاشی، خطاطی، عکس، آثار حجمی، کتاب، نرم‏افزار و ... در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: نمایشگاه آثار رضوی در سمنان به مدت یک هفته دایر می‏شود و همه روزه در این ایام، از ساعت 9 صبح تا 12 و 30 دقیقه ظهر و  17 و 30 دقیقه عصر تا 21 شب پذیرای علاقه‏مندان خواهد بود.

سوقندی مکان برگزاری این نمایشگاه را فرهنگسرای کومش سمنان اعلام کرد و گفت: هفته فرهنگ رضوی در حقیقت به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ رضوی و ولایی برگزار می‏شود و برای آن برنامه‏های خوبی در استان‏های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سال 91 با تدابیر اندیشیده شده و برای نخستین بار، هفته فرهنگ رضوی در 10 استان کشور گرامی داشته می‏شود که سمنان یکی از این استان‏هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: هفته فرهنگ رضوی قبل از این تنها در استان‏های اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‏شود که از امسال سمنان و تعدادی دیگر از استان‏های کشور نیز میزبان برنامه‏های این هفته مبارک خواهند بود.

سوقندی اضافه کرد: استان‏های البرز، فارس، کرمان، همدان، مازندران، قزوین و کردستان از امسال به همراه سمنان برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی را به بهترین شکل ممکن برگزار می‏کنند تا شأن و منزلت امام رضا(ع) و خدمات ایشان به اسلام به خوبی پاس داشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم‌چنین با اشاره به اینکه برنامه‏های هفته فرهنگ رضوی با محوریت سمنان که مرکز استان است، برگزار می‏شود، افزود: شهرستان‏های استان نیز از مواهب برگزاری هفته فرهنگ رضوی بی‏نصیب نمی‏مانند.

سوقندی گفت: در هفته فرهنگ رضوی استان سمنان، هر شب برنامه‏های ویژه‏ و منحصر به فردی به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‏های استان سمنان و سایر نهادها و دستگاه‏های اجرایی این استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا، در هر یک از شهرستان‏های آرادان و گرمسار یک شب و در شاهرود و میامی نیز یک شب برنامه خاص هفته فرهنگ رضوی اجرا می‏شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم تجلیل از خادمان رضوی در شهرستان‏های مختلف استان سمنان گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری رضوی نیز امسال در همین مسیر برپا می‏شود.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول