اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم قرآنی مازندران خبر داد

برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان قرآنی کشور در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم قرآنی مازندران سومین جشنواره فرهنگی ورزشی دانشجویان علوم قرآنی کشور به میزبانی دانشگاه آمل برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان قرآنی کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمود ابوترابی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که در دفتر اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ علوم و معارف قرآنی جشنواره فرهنگی ورزشی در تیر ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم معارف قرآنی آمل برگزار می‌شود، اظهار داشت: 21 دانشگاه علوم معارف قرآنی در سطح کشور فعالیت دارد که 3 هزاردانشجو را پوشش داده است.

وی ادامه داد: 210 دانشجوی رشته علوم و معارف قرآنی در دانشگاه آمل در مقطع کارشناسی و امسال نیز در دو رشته ارشد ادامه تحصیل می‌دهند.

ابوترابی با بیان اینکه امسال 300 دانشجو در بخش‌های فرهنگی و ورزشی به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآنی آمل در سومین جشنواره میزبان برادران دانشجوی معارف قرآنی است که در حوزه خواهران جشنواره در قم برپا می‌شود.

این مسئول به تامین بودجه دانشگاه معارف علوم قرآنی اشاره کرد و گفت: تاکنون ردیف بودجه‌ای این دانشگاه در آموزش عالی قرار نگرفت و به لحاظ سیستمی زیرنظر سازمان اوقاف است.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور در هشت رشته فرهنگی که شامل نشریات دانشجویی، کتابخوانی، شعر، داستان‌نویسی، نقاشی و طراحی، وبلاگ نویسی، نمایشنامه و فیلم‌نامه نویسی از 10 تا 13 تیر به رقابت می‌پردازند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: رقابت در پنج رشته ورزشی شامل ورزش‌های شنا، تنیس، فوتسال، والیبال و تیراندازی است.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی آمل با بیان اینکه برای برپایی جشنواره معارف قرآنی دانش پژوهان این رشته اعتباری بیش از 91 میلیون تومان برآورد هزینه شده است، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه تنها بودجه جاری دانشگاه را تامین می‌کند که در این جشنواره 30 میلیون تومان از طریق سازمان اوقاف تامین می‌شود و بقیه از طریق دستگاه‌های دیگر  کمک شود.

وی حمایت دستگاه‌های اجرایی را در تامین اعتبار جشنواره فرهنگی و ورزشی علوم و معارف قرآنی ضروری دانست و یادآور شد: برای برپایی جشنواره فرهنگی و ورزشی دانشگاه‌های علوم و معارف قرآنی نیازمند اسکان، تغذیه و فضا و تجهیزات ورزشی برای 300 شرکت‌کننده در شهرستان آمل هستیم.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم قرآن شهرستان آمل خوابگاه مستقلی وجود ندارد و در مدت چهار روز برگزاری این جشنواره با تربیت معلم شهرستان آمل برای تامین خوابگاه شرکت‌کنندگان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

ابوترابی تصریح کرد: از فضای ورزشی دانشگاه آزاد آمل نیز برای برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در نظر گرفته شده است.

وی در سخنانش به اضافه شدن رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم و معارف قرآنی در سطح کشور پرداخت و گفت: 21 رشته دانشگاهی به عنوان میان رشته‌ای در بخش قرآنی به وزارتخانه پیشنهاد شد تا مصوب شود.

این مسئول ابراز داشت: هم‌اکنون چهار رشته در تمام دانشگاه‌های علوم و معارف قرآنی کشور تدریس می‌شود.

به گزارش فارس، تاکنون دو جشنواره فرهنگی ورزشی از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآنی در سطح کشور برگزار شد که به ترتیب شیراز و ملایر میزبان جشنواره بودند و امسال نیز از 10 تا 13 تیر سال جاری در آمل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول