اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران

صنعتگران گچسارانی 75 هزار نفرساعت آموزش دیدند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: به صنعتگران و فعالان حوزه صنعت گچساران افزون بر 75 هزار نفرساعت آموزش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

صنعتگران گچسارانی 75 هزار نفرساعت آموزش دیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران یدالله افضلی ظهر امروز در بازدید جمعی از کارفرمایان بخش صنعت گچساران از کارگاه‌های آموزشی حوزه صنعت مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران اظهار کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه در راستای شتاب‌دهی به فرآیند تولید امری ضروری است.

* فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار مهم‌ترین دلیل بیکاری است

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با اشاره به لزوم آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش صنعت خواستار توجه جدی مسئولان حوزه صنعت و معدن در این زمینه شد.

افضلی ابراز داشت: مربیان مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعتگران و فعالان این عرصه، آنان را در کسب مهارت‌ها و دانش‌های خاص مربوط به شغل خود یاری می‌دهند.

وی هدف از ارائه این آموزش‌ها را افزایش توانایی‌های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب‌تر کار در محدوده وظایف شغلی عنوان کرد.

افضلی با اشاره به مشکل بیکاری و وجود آمار بالای افراد بیکار در گچساران، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار را از مهم‌ترین دلایل بیکاری در جامعه دانست.

وی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز بازار تأثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و ارتقای سطح مهارتی کارگران و کارفرمایان داشته است.

* مردم نگرشی منطقی نسبت به کار داشته باشند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه جذب جوانان به منظور یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای ورود به بازار کار از مسئولان و مردم خواست تا نسبت به کار نگرشی منطقی داشته باشند.

افضلی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته تاکنون افزون بر 75 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی برای صنعتگران و فعالان بخش صنعت گچساران ارائه شد، از مسئولان خواست تا زمینه حضور کارگران را برای یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فراهم آورند.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در دو نوبت صبح و عصر آماده ارائه آموزش به متقاضیان است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف‌پذیری نشأت‌گرفته از ویژگی‌ها و نیازمندی‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد.

افضلی افزود: فعالان بخش صنعت و اصنافی که دارای فعالیت‌های فنی هستند نیز در صورت کسب آموزش‌های تخصصی و مرتبط با رشته خود، به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم توانایی بیشتری در احراز مشاغل خود دارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول