اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر عرصه فرهنگ و هنر:

هنرمندان از نبود آموزش به روز مشکل دارند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر عرصه فرهنگ و هنر و استاد دانشگاه گفت: هنرمندان درک صحیحی از مخاطبان خود ندارند و این عدم ارزیابی‌های دقیق از نیاز مخاطبان و نبود آموزش به روز، هنرمندان دچار مشکل می‎شوند.

هنرمندان از نبود آموزش به روز مشکل دارند

علیرضا زارع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: ما باید وجود هنرمندان متعهد و مذهبی را در مسائل هنری جدی بگیریم و به آنها میدان دهیم تا بتوانیم توقع داشته باشیم مبانی فقهی هنر اجرا شود.

وی افزود: مدیران و هنرمندان ارکان اصلی هنری کشور هستند و سینما هنری است که هنرمند در آن پنهان است، اما در هنرهای تجسمی هنرمند تصمیم می‌گیرد چه چیز را خلق کند.

پژوهشگر عرصه فرهنگ و هنر و استاد دانشگاه تصریح کرد: هنرهای تصویری و موسیقی از گستردگی بسیاری برخوردار است و بقیه هنرها از گستردگی کم‌تری برخوردار هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: بسیاری معتقد هستند در سازمان‎های هنری کشور قوانین روشنی برای برخورد با هنر موجود نیست در صورتی که بسیاری از مسئولان معتقد هستند که در برخورد با این هنرها آیین‎نامه موجود است و تکلیف هنرمندان روشن است.

زارع‌زاده ادامه داد: باید سیاست‌گذاری‌های مسئولان هنری متناسب با شرایط زمانی باشد تا صاحبان هنر را دچار مشکل نکند.

وی تاکید کرد: هنرمندان درک صحیحی از مخاطبان خود ندارند و این عدم ارزیابی‌های دقیق از نیاز مخاطبان و نبود آموزش به روز هنرمندان دچار مشکل می‎شوند.

پژوهشگر عرصه فرهنگ و هنر در ادامه در مورد مشارکت مردم در فضای فرهنگی شهر گفت: اگر در حوزه فرهنگ مردم را کنار بگذاریم و مشارکت مردمی را نادیده بگیریم، فضای فرهنگی کشور دلچسب نیست.

وی افزود: تاکنون نظارت صحیحی بر همکاری مرم در فرهنگ عمومی شهر وجود نداشته است به همین دلیل نتیجه‎ای موافق با آرمان‎های انقلاب به دست نیامده است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول