اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خبرداد

جلوگیری از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز / 4200 دارنده سلاح‌ غیرمجاز در زنجان مجوز گرفتند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: فعالیت برخی موسسات مالی و اعتباری در استان زنجان امنیت مالی شهروندان را به خطر می‌اندازد.

جلوگیری از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز / 4200 دارنده سلاح‌ غیرمجاز در زنجان مجوز گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برخی موسسات مالی و اعتباری در استان زنجان تنها برای فعالیت در شهر زنجان مجوز دارند که متاسفانه در حال حاضر در برخی شهرستان‌های استان نیز شعبه‌هایی را دایر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با فعالیت این شعبه‌ها، امنیت مالی مردم به مخاطره می‌افتد، تصریح کرد: برخی موسسات نیز بدون هیچ مجوزی در حال فعالیت هستند که هشدارهای لازم به این موسسات داده شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به ضرورت حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی یادآور شد: درحال حاضر مشکلاتی در زمینه حفظ اراضی احساس می‌شود به‌گونه‌ای که برخی زمین‌ها، در نقاط مختلف استان به عنوان باغ‌شهر و باغستان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌های استان نیز در زمینه حفظ امنیت مالی و پولی مردم بی‌توجه هستند، افزود: بانک‌هایی که سپرده‌های کلان مردم در آن وجود دارد، ضروری است نسبت به نصب دوربین و رفع نواقص امنیتی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

شرفی از پایش فنی در حوزه مجازی از سوی پلیس خبر داد و افزود: از اواخر سال گذشته تا کنون 7 هزار و 600 سایت به منظور پیشگیری از جرائم اینترنتی پایش شده است.

*شناسایی 450 سایت فروش تجهیزات جاسوسی و سایر جرائم اینترنتی

وی از شناسایی 450 سایت فروش تجهیزات جاسوسی و سایر جرائم اینترنتی خبر داد و افزود: حوزه فعالیت این سایت‌ها استان زنجان نبوده و با هماهنگی دستگاه قضایی پرونده‌ها به مراجع ذیربط ارائه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از دستگیری دو نفر مخل سیستم مخابراتی در زنجان خبر داد و افزود: قاچاق صوت از جرائم این افراد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی یک نفر از ساکنان استان زنجان که نسبت به تبلیغ و اشاعه بداخلاقی در فضای مجازی اقدام می‌کرد، تصریح کرد: این فرد دستگیر و به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

شرفی از دستگیری یک دختر دانشجو به جرم سرقت خودرو و قطعات خودرو خبر داد و گفت: این سارق با هماهنگی همدست خود اقدام به سرقت خودرو و قطعات خودرو می‌کرد که با هوشمندی کارآگاهان شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به دستگیری سارقان خانوادگی از طایفه فیوجی در زنجان یادآور شد: این سارقان 39 فقره سرقت را انجام داده که دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته عفو عمومی در خصوص افراد سلاح‌دار اعلام شد، افزود: در همین راستا 4 هزار و 200 نفر از دارندگان سلاح‌های غیرمجاز سلاح‌های خود را در استان زنجان تحویل پلیس دادند.

وی با اشاره به مراجعه 100 نفر به صورت روزانه برای اخذ مجوز تصریح کرد: برای این افراد با اخذ سوء پیشینه مجوزهای لازم صادر می‌شود.

شرفی از برگزاری طرح نظارت برصنوف در استان زنجان خبر داد و گفت: از 92 مورد نظارت صورت گرفته، به 28 صنف که خارج از ضوابط و مقررات اقدام به فعالیت می‌کردند، تذکرات لازم ارائه شده است.

*قهوه‌خانه‌ها محلی برای اختلاط دختر و پسر شده است

وی با بیان اینکه شکل استفاده از قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها درحال حاضر تغییر کرده است، یادآور شد: در حال حاضر این محیط‌ها به محل اختلاط دختر و پسر تبدیل شده و حیثیت خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان از کشف 70 کیلو انواع موادمخدر در دو ماه گذشته در زنجان خبر داد و گفت: 9 کیلو از این میزان از یک قاچاقچی ابهری کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه شش نفر قاچاقچی موادمخدر در سال گذشته اعدام شدند، افزود: در سال جاری نیز اقدامات جدی در این زمینه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول