اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از انرژی خورشیدی

امسال 14 روستای چهارمحال و بختیاری برق‌دار می‏‎شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برق 14 روستای دیگر این استان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

امسال 14 روستای چهارمحال و بختیاری برق‌دار می‏‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمت‌الله حمامیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور در دولت نهم و دهم و در راستای کاهش مصرف انرژی برق، طرح تعویض رایگان لامپ‌های پرمصرف در مساجد استان چهارمحال و بختیاری انجام و تمام مساجد این استان به لامپ‌های کم مصرف تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه این شرکت در توزیع لامپ‌های کم مصرف یارانه‌ای رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: با توزیع یک میلیون و 600 هزار لامپ کم مصرف بین مشترکین، هر خانواده به طور متوسط هفت لامپ یارانه‌ای دریافت کرده‌اند.

حمامیان کاهش 10 درصدی مصرف برق پس از هدفمندی یارانه‌ها در دولت دهم را خاطرنشان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در مقایسه با آغاز فعالیت دولت نهم ظرفیت تولید برق کشور تا پایان فعالیت دولت دهم دو برابر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در ادامه از اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به این استان خبر داد و گفت: اختصاص 8 میلیارد ریال به منظور بهینه‌سازی و توسعه شبکه‌های برق شهرکرد از محل اعتبارات داخلی، اختصاص 2 میلیارد ریال به‌منظور بهینه‌سازی و توسعه شبکه‌های برق شهرکرد، اختصاص 100 میلیارد ریال برای بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی طی برنامه پنجم توسعه از جمله مصوبات سفرهای استانی است.

به گفته وی، تامین اعتبار برای تامین برق شهرک انتقالی روستای لندی با اعتبار مصوب 9 میلیارد ریال از جمله مصوبات سفرهای ریاست محترم جمهوری در شرکت توزیع نیروی برق استان است.

اجرای 100 درصد مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری

حمامیان اعتبارات سرمایه‌گذاری شده در این شرکت را از 69 هزار میلیون ریال در سال 84 به 150 هزار میلیون ریال در سال 1391 بیان کرد و گفت: تعداد پست‌های فوق توزیع در سال 1384 از 10 دستگاه به 14 دستگاه در سال 1390 و ظرفیت پست‌های فوق توزیع از 450 مگا ولت آمپر به 680 مگا ولت آمپر افزایش داشته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با احداث جاده دسترسی برای روستاهای چین و تلو این روستاها به شبکه سراسری برق کشور متصل شدند.

وی گفت: در استان هیچ روستایی وجود ندارد که دارای جاده دسترسی بوده و بدون برق باشد و تمام روستاهای بالای 20 خانوار که دارای جاده دسترسی بودند از نعمت روشنایی برق برخوردار شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز جشن برق‌دار شدن روستاهای بالای 10 خانوار نیز برگزار شود.

حمامیان افزود: با همت دولت نهم و دهم روستای ده دلی نخستین روستای صعب‌العبور استان با انرژی خورشیدی برق‌دار شد و قرار است امسال برق 14 روستای دیگر این استان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین شود.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول