اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

سهمیه کاهش پیک‌بار برق مازندران افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: براساس اعلام توانیر، سهمیه کاهش پیک‌بار برق امسال استان 70 مگاوات است.

سهمیه کاهش پیک‌بار برق مازندران افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری در جلسه کاهش پیک بار تابستان این شرکت به تشریح پروژه‌های مدیریت مصرف، بهره‌برداری و خدمات مشترکان در کاهش بار سال جاری پرداخت.

وی گفت: کل سهمیه کاهش پیک‌بار بخش بهره‌برداری 17 مگاوات، مدیریت مصرف 47 مگاوات و بخش مشترکان شش مگاوات تعیین شده است.

جعفری افزود: با توجه به افزایش قابل توجه بار منطقه در تابستان 90 و به منظور کنترل رشد بار شرکت توزیع برق در سال 91 از بیشترین توان فنی، عملیاتی، آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای بکارگیری راهکارهای کاهش مصرف انرژی در تابستان 91 استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به راهبردهای مدیریت مصرف برق به منظور کاهش سریع پیک بار و انرژی تابستان 91 در توزیع برق مازندران به منظور تامین نیازهای جامعه به انرژی برق با حداقل هزینه اشاره کرد و افزود: تعادل بار فازها، بررسی خازن‌های منصوبه بر روی شبکه‌های توزیع، کاهش مصارف داخلی پست‌ها از جمله کاهش مصرف روشنایی و سیستم‌های سرمایشی، جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز، برخورد قانونی با متخلفان، اصلاح اتصال‌های سست، کاهش تلفات توان، کنترل قدرت قراردادی مشترکان، جلب همکاری مشترکان کشاورزی، صنعتی، اداری، تجاری، برگزاری دوره‌ها و جلسات توجیهی و آموزشی برای کارکنان، صاحبان صنایع و مدیران برق و انرژی آنها در مناطق مختلف به منظور تبادل نظر در زمینه راهکارها، تخفیف‌ها و چگونگی همکاری با صنعت برق، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب را از جمله راهکارهای این شرکت برای کاهش پیک بار تابستان 1391 است.

وی کنترل روشنایی معابر درون و برون شهری، اصلاح اتصالات سست و جمپرها، نصب خازن برای چاه‌های کشاورزی و مشترکان دیماندی (صنعتی، تجاری و عمومی)، اصلاح شبکه فشار متوسط و ضعیف، جابه‌جایی ترانس، رینگ شبکه، بازآرایی شبکه از محل کاهش تلفات، استفاده از مولدهای دیزلی و خود تامین را از ریز پروژه‌های مربوط به سهمیه کاهش پیک بخش بهره‌برداری برشمرد.

این مسئول تعویض کنتورهای مکانیکی به دیجیتالی، کشف برق‌های غیر مجاز و جلوگیری از دستکاری در لوازم اندازه‌گیری، تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری و کنترل مضاعف بلینگ را از جمله ریز پروژه‌های مربوط به سهمیه کاهش پیک بخش مشترکان دانست.

جعفری ریز پروژه‌های مربوط به کل سهمیه کاهش پیک بخش مدیریت مصرف را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: در این بخش پیش‌بینی شده تا 39 مگاوات با استفاده از طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع، دو مگاوات با استفاده از جلب همکاری چاه‌های کشاورزی، دو مگاوات با استفاده از ظرفیت مرغداری‌ها، 1.5 مگاوات با ممیزی دستگاه‌های اداری و واحدهای تجاری و 2.5 مگاوات با فرهنگ‌سازی و افزایش سطح اطلاعات و آگاهی عمومی مردم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و جراید محلی و برگزاری همایش‌ها تامین شود.

وی متذکر شد: در سال گذشته سهمیه کاهش پیک بار تابستان مازندران 60 مگاوات بوده که با همراهی مجموعه شرکت، مردم و مسئولان استان 63 مگاوات محقق شد، ولی امسال باید همت بیشتری کرد تا 10 مگاوات بیشتر از سال گذشته تحقق یابد. 

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول