اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

تامین برق یکی از مشکلات صنایع خوزستان است

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: تامین برق یکی از مشکلات صنایع استان خوزستان به شمار می‌آید و وزارت نیرو باید در اجرای مصوبات دولت درباره احداث نیروگاه‌ها در خوزستان تلاش کند.

تامین برق یکی از مشکلات صنایع خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، سید جعفر حجازی ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سد گتوند اظهار داشت: استان خوزستان هم دارای صنایع کشاورزی است و هم صنایع پیشرفته‌ای دارد و باید درباره تأمین برق صنایع موجود در استان خوزستان تلاشی جدی شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته دولت نهم و دهم برای توسعه استان خوزستان تلاش بسیار زیادی کرده است و معادل 30 سال گذشته در استان کار شده است ولی باید برای مصوبات سفر استانی هیئت دولت و تأسیس نیروگاه‌های بهبهان، اهواز و امیدیه اقدامات سریع‌تری انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان خوزستان از نظر صنعتی از تهران نیز پیش‌تر است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی استان خوزستان در سال گذشته بیش از 460 مجوز بهره‌‌برداری صنایع صادر کرده است که این رقم از استان تهران نیز بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه سهم خوزستان از صندوق توسعه ملی بسیار زیاد است، تأکید کرد: خوزستان از صندوق توسعه ملی در سال گذشته 4.6 میلیارد دلار سهم وام داشته است و این میزان وام نیز محقق شده است.

حجازی خاطر نشان کرد: استان خوزستان برای تأمین گاز صنایع خود هیچ مشکلی ندارد زیرا در شرایط کنونی خط لوله شماره شش عسلویه به استان خوزستان رسیده و بیش از 36 میلیون مترمکعب گاز به استان رسیده است و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

رئیس شورای اداری خوزستان تأکید کرد: صنایع خوزستان نیازمند برق هستند و به این دلیل باید کوشید تا برق مورد نیاز این صنایع تأمین شود زیرا 80 درصد برق در خوزستان به بخش تجاری و صنعت اختصاص دارد و این رقم بسیار زیادی است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول