اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد همدان:

400 نامه اداری برای خرید آثار هنری ارسال شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال بیش از 400 نامه به ادارات مختلف برای خرید آثار هنری خبر داد.

400 نامه اداری برای خرید آثار هنری ارسال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خسرو بیات در جمع هنرمندان تجسمی استان اظهار داشت: نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری استان از سوم تیرماه در نگارخانه زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی آغاز به کار می‌کند و با تمام ادارات و سازمان‌ها برای خرید آثار هنری رایزنی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه سال 90 یک دهم درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تا پایان تیرماه سال جاری باید به خرید آثار هنری اختصاص یابد، افزود: بیش از 400 مکاتبه اداری در استان همدان برای این مهم انجام گرفته و در محافل مختلف از آن دفاع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (119) قانون بودجه سال 1390 کل کشور، تمام دستگاه‌ها و مؤسسات متعلق به قوای سه‌گانه موظفند حداقل یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی ساختمانی خود را صرف خرید آثار هنرمندان ایرانی داخل کشور کنند، افزود: با پایان اکسپوی 91 همدان در نگارخانه زنگنه، از 15 تیرماه فروشگاه و نمایشگاه آثار هنری استان در این محل به صورت دائمی به کار خود ادامه خواهد داد تا علاقه‌مندان بتوانند آثار مورد نظر خود را در برهه‌های زمانی مختلف خریداری کنند.

وی با اشاره به ماده 6 این آیین‌نامه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در انتخاب و خرید آثار هنری باید به نحوی اقدام کنند که اجرای این قانون به یک یا چند رشته یا هنرمند خاص محدود نشود و تنوع موضوعی و بصری آثار مورد توجه قرار گیرد و گام‌های خوبی در این زمینه در استان همدان برداشته‌ایم.

بیات در ادامه این نشست تبیین کرد: بهترین مشاور ما هنرمندان هستند و اداره فرهنگ و ارشاد متعلق به همه هنرمندان است.

وی گفت: برای ارتقای جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله، میان مدت پنج ساله و بلندمدت 15 ساله تدوین شده و با اجرای این برنامه‌ها مشکلات جامعه هنری استان به تدریج برطرف می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه برگزاری نشست‌ها و اتاق فکر هنرمندان به ایجاد ایده‌های نو و دیدگاه‌های تازه می‌انجامد، افزود: اظهار نظر هنرمندان در این نشست‌ها نشانگر علاقه، مشارکت و انگیزه آنهاست و می‌توانیم از تجارب ارزنده هنرمندان استفاده کنیم.

در پایان این نشست هنرمندان تجسمی استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول