اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام اعتکاف صورت می‌گیرد

برگزاری 120 برنامه تبلیغی و مذهبی برای معتکفان مسجد گوهرشاد مشهد

خبرگزاری فارس: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: 120 برنامه‌ تبلیغی و مذهبی اعتکاف در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری 120 برنامه تبلیغی و مذهبی برای معتکفان مسجد گوهرشاد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در نشست مطبوعاتی که صبح امروز در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری روزانه 2 سخنرانی ویژه معتکفان با سخنرانان برجسته کشوری (آیت‌الله سیداحمد خاتمی، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبری، مروی و قرائتی با موضوعات آثار تربیتی اعتکاف در وظایف اجتماعی، هدف و فلسفه اعتکاف از جمله برنامه‌های پیش‌‌بینی شده است.

وی افزود: برای بهره‌مندی هر چه بیش‌تر معتکفان و فضاسازی معنوی در نیمه‌های شب مراسم مناجات‌خوانی توسط سعید حدادیان، ابراهیم قانع، سیدمهدی سماواتی و قرائت زیارت امام رضا(ع) و دعای عهد بعد از اقامه نماز جماعت صبح در نظر گرفته شده است.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: هم‌چنین برنامه مدیحه‌سرایی نیز توسط مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) توسط رضا انصاریان، سیدمهدی رضایی، رضا نبوی و ذوقیان از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی در ادامه به اهمیت پرسش و پرسش‌گری در میان ائمه معصومین(ع)، اشاره کرد و افزود: معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به‌ عنوان متولی برگزاری برنامه‌های فرهنگی‌ ـ تبلیغی ویژه معتکفان مسجد جامع گوهرشاد، ایجاد بستر و فضای مناسب پرسش‌گری روزانه 10 حلقه برای خواهران و 14 حلقه برای برادران در نظر دارد.

حسینی تصریح کرد: جلسات پرسش‌گری در فضای صمیمانه و آزادانه و با تشکیل 75 جلسه پرسش و پاسخ حلقه‌های معرفت در طول شبانه‌روز برای خواهران و برادران، با حضور استادان مجرب حوزه و دانشگاه و نخبگان برگزار می‌شود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در اعتکاف امسال حرم مطهر رضوی، پاسخ‌گویی شبانه‌روزی به سئوالات شرعی معتکفان است، هم‌چنین به منظور بهره‌مندی هر چه‌بیش‌تر و رفع شبهات معتکفان برای نخستین ‌بار مشاوره دینی به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه به اهدای بسته‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در قالب یک پک فرهنگی ویژه معتکفان، محصولاتی از جمله کتاب ادعیه و اعمال ماه رجب، کتاب شرحی بر خطبه کوفه حضرت زینب(س) از کوفه تا شام، قرآن، بسته‌های متبرک، تصاویر حرم مطهر رضوی و برگه مسابقه به تمامی معتکفان اهدا می‌شود.

حسینی هم‌چنین به مسابقه فرهنگی سه روز در بهشت در تیراژ 4 هزار برگه مسابقه برای تمامی معتکفان پرداخت و خاطرنشان کرد: این مسابقه با موضوع آداب و اعمال اعتکاف، وظایف معتکف و مطالبی در خصوص زندگانی و سیره امام علی(ع) نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی هر چه بیش‌تر معتکفان از معارف بلند قرآنی کارگاه‌های تدبر در قرآن، مشاوره قرائت و تدبر در سیره معصومین(ع) برای خواهران و برادران تدارک دیده شده است.

حسینی اظهار کرد: 12 هزار کتابچه رهنما در هشت عنوان در بین معتکفان توزیع می‌شود که چهار عنوان این کتابچه‌ها با موضوع انقلاب نمونه بود، هفت گام برای زندگی جمعی، حقیقت زیارت و مهدویت و آسیب‌های فرا رو ویژه برادران و کتابچه‌های حجاب از پیشینه تا پیامد، پناه اهل زمین، زیارت مکتب محبت و اگر ولایت‌فقیه نبود در بین خواهران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول