اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سال 90، سال طلایی کشاورزی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال 90 را باید یک سال طلایی برای بخش کشاورزی در کشور به حساب آورد.

سال 90، سال طلایی کشاورزی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، سعادت‌الله عباسی در ششمین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان قزوین بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح ساختارهای تولید از جمله سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت‌های نهم و دهم است و برخلاف مسائل و مشکلاتی که در بخش کشاورزی وجود دارد، سال 90 را باید یک سال طلایی برای بخش کشاورزی در کشور به حساب آورد.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم در توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی اجرای سیستم آبیاری زیر فشار است که این سیستم تا سال 84 جمعاً 492 هزار هکتار در کل کشور اجرا شده اما فقط در طول دولت نهم و دهم بیش از 652 هزار هکتار سیستم آبیاری زیر فشار در کشور اجرا شده است که این روند هنوز نیز ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در بخش کشاورزی در سال 90 مبلغ 400 میلیارد ریال اعتبار به این حوزه تخصیص یافت که استان قزوین توانست سهم قابل ملاحظه‌ای از این اعتبارات را به خود اختصاص بدهد و در اصلاح ساختار واحدهای تولیدی به ویژه در زمینه گلخانه، مرغداری و دامداری به یک استان الگو در کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به افزایش دو برابری اعتبارات عمرانی بخش کشاورزی بیان کرد: در سال 89 به میزان 6.9 درصد از کل اعتبارات عمرانی کشور به بخش کشاورزی اختصاص یافت که این رقم با افزایش نزدیک به دو برابری به 12.8 درصد در سال 90 افزایش پیدا کرد.

عباسی از ایجاد 217 هزار شغل جدید در بخش کشاورزی در سال 90 خبر داد و افزود: این رقم در مقایسه با سال 89 رشدی بالغ بر 35 درصد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به حجم تولید محصولات کشاورزی در دولت‌های نهم و دهم عنوان کرد: حجم کل تولید محصولات کشاورزی از 87 میلیون تن در سال 84 به 110 میلیون تن در سال 90 افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال جاری به 118 میلیون تن برسد.

معین استان قزوین در بخش کشاورزی از اختصاص 6 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه بخش کشاورزی در کشور خبر داد و در این زمینه گفت: نرخ سود این تسهیلات هفت درصد و سهم آورده نیز 10 درصد است که فرصت بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی با استفاده از این تسهیلات به وجود آمده است و در مدت باقیمانده از دولت دهم جهشی در بخش کشاورزی مثل طرح مسکن مهر اتفاق می‌افتد.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: توسعه و افزایش سطح زیر کشت باغات، تکمیل مجتمع‌های تولیدی نیمه‌تمام و توسعه واحدهای خرد روستایی، حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی از جمله اصلی‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول