اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت اردبیل:

اردبیلی‌ها صاحب پرونده الکترونیکی سلامت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: تمام شهروندان اردبیل صاحب پرونده الکترونیکی سلامت می‌شوند.

اردبیلی‌ها صاحب پرونده الکترونیکی سلامت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق حضرتی عصر امروز در جلسه بررسی روند اجرای سرشماری طرح پزشک خانواده و تکمیل فاز اول این طرح اظهار داشت: با شکل‌گیری این پرونده الکترونیکی افراد مریض و بیمار می‌توانند در سه سطح معاینات و معالجات خود را پیگیری کنند که به نظر می‌رسد در این مجموعه و انجام پله به پله کارها نظام ارجاع به درستی نمایانگر می‌شود.

وی هدف اصلی دولت خدمتگزار از اجرای این طرح را برقراری عدالت بهداشتی و درمانی در جامعه و جلوگیری از صرف هزینه‌های مازاد در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و افزود: در تکمیل طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که تحقق اقتصادی را در جامعه به دنبال داشته و یک عدالت اجتماعی را رقم زده است، اجرای طرح پزشک خانواده نیز به تحقق سیاست عدالت‌محوری دولت در حوزه بهداشت کمک کرده است.

حضرتی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اردبیل کار سرشماری خانوارهای شهری در دست اقدام است، تصریح کرد: در مرحله اول و فاز نخست اجرای این سرشماری بیش از نیمی از خانوارهای استان اردبیل شمارش شده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح سرشماری تیم‌های پرسشگر با مراجعه به درب منازل و سرشماری خانه به خانه سعی می‌کنند جدیدترین اطلاعات را جمع‌آوری کرده و تنها در حوزه بهداشت، بیمه و تکمیل اطلاعات این حوزه افراد را به سمت شکل‌گیری پرونده الکترونیکی سلامت سوق دهند.

وی با اعلام اینکه این سرشماری با تشکیل 62 تیم پرسشگر آموزش‌ دیده از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر خردادماه تمام مراحل این سرشماری انجام شده و اطلاعات اولیه و خام در اختیار مراکز بهداشتی و پزشکی قرار گیرد.

به گزارش فارس، رئیس مرکز بهداشت اردبیل هدف اصلی از اجرای این طرح به عنوان نظام تحولی سلامت بیان کرد: اصلی‌ترین راهکار حرکت از سمت درمان‌محوری به سوی سلامت‌محوری است که در کنار آن ارتقای سلامت خانواده و پیشگیری از بیماری‌ها که ممکن است در آینده هزینه‌های سنگینی را متوجه خانواده‌ها و سرپرست خانوار کند بسیار ضروری و اساسی به نظر می‌رسد.

حضرتی گفت: در این طرح افراد در سه سطح خدمات درمانی و بهداشتی دریافت می‌کنند که در سطح اول ویزیت و دارو رایگان است و اکثر خدمات سطح دوم نیز مانند رادیولوژی و سونوگرافی در قالب پوشش بیمه‌ای ارائه می‌شود.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردبیل بهره‌مندی مردم از خدمات یکسان در این حوزه را یکی از شاخصه‌های اجرای این طرح توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه مردم از پرداخت هزینه‌های اضافی اجتناب کرده و در قبال دریافت خدمات سلامت، انجام معاینات دوره‌ای نیز مدنظر است.

وی دسترسی آسان به خدمات سطح اول سلامت، جلوگیری از ابتلای بیماران زیر پوشش به بیماری‌های سخت و برقراری یک آرامش و امنیت خاطر در جامعه و خانواده را از دیگر مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

حضرتی خاطرنشان کرد: در کنار آن اجرای طرح پزشک خانواده اشتغال مولد را برای پزشکان و نیروهای پیراپزشکی مهیا می‌کند و در قالب برنامه سامانه خدمات سلامت ایرانیان ساکنان مناطق روستایی نیز از مزایای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: افرادی که دارای پرونده الکترونیکی سلامت نباشند قادر به استفاده از مزایای نظام ارجاع نبوده و در سطوح بالاتر نمی‌توانند از خدمات بیشتر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول