اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور یک‌ هزار و 500 ‌متقاضی

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه فارس برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سراسر کشور و در آستانه میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان فارس برگزار شد.

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه فارس برگزار شد

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان فارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: این آزمون صبح امروز در سه شهرستان استان فارس هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق ابراز داشت: این آزمون صبح امروز جمعه با حضور یک‌هزار و 500 نفر متقاضی در شهرهای شیراز، لار و آباده برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این آزمون 150 متقاضی با تحصیلات دانشگاهی نیز شرکت کرده‌اند افزود: از یک‌هزار و 500 شرکت‌کننده در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه فارس 650 نفر با تحصیلات دیپلم و 600 نفر نیز با تحصیلات زیر دیپلم (سیکل) در آزمون شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نتایج این آزمون در هفته آخر خرداد ماه اعلام می‌شود.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان فارس با بیان اینکه ظرفیت پذیرش طلبه در استان فارس مطلوب نیست، خاطر نشان کرد: از این تعداد که امروز در آزمون ورودی شرکت کرده‌اند 900 نفر در حوزه علمیه فارس پذیرفته می‌شوند و بقیه افراد نیز در حوزه‌های دیگر به آموختن دروس حوزه می‌پردازند.

رحیمی صادق از پژوهش‌محور شدن دروس حوزه‌های علمیه فارس خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه استان فارس در ارائه دروس پژوهشی پیشرو بوده است و همیشه مقام‌های برتر را دارا است، در سال تحصیلی جدید دروس حوزه‌های علمیه فارس به صورت پژوهش محور تدریس می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول