اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اصفهان:

هنر معاصر ایران را تریبون جهانی کنیم

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی گفت: در زمینه معرفی هنر معاصر به جهان باید اهداف بلندمدت را در نظر گرفت و اینکه تنها به معرفی هنر معاصر در عرصه ملی، منحصر نباشیم بلکه هنر معاصر را تریبون جهانی کنیم.

هنر معاصر ایران را تریبون جهانی کنیم

فرهاد جانمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: مبحثی که به عنوان هنر معاصر می‌شناسیم جدا و بی‌ارتباط از عرصه جهانی نیست.

وی افزود: در زمینه معرفی هنر معاصر به جهان باید اهداف بلندمدت را در نظر گرفت و اینکه هنر معاصر را تنها در عرصه ملی مطرح نکنیم بلکه هنر معاصر را تریبون جهانی کنیم.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه گفت: در زمینه پرداخت به هنر معاصر کمبود مجله‌ها و رسانه‌ها را شاهد هستیم تا هنرمندان و هنردوستان را از گفتمان‌های هنری معاصر جهانی مطلع کند.

وی گفت: کمک گرفتن از نویسندگان و متخصصان عرصه فرهنگ و هنر می‌توانند در طرح این گفتمان‌ها سودمند باشد زیرا این موضوع هم برای مخاطبان بین‌المللی و برای مخاطبان داخلی ارتباط برقرار می‌کند.

جانمی ادامه داد: با پرداختن به هنر و رویدادهای مهم منطقه‌ای مانند برگزاری نمایشگاه‌های مهم هنرمندان ایرانی و نمایشگاه‌ها در نقاط مختلف دنیا می‌شود نگاهی به هنر معاصر داشت کمبودهای آن را پر کرد.

وی اظهار داشت: هنر معاصر را در منطقه با کشورهای دیگر مقایسه کنیم، مشاهده می‌شود هنر معاصر ایران از دیگر کشورها معاصرتر است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل فرهنگی تأکید کرد: جذابیت‌ها و مباحثی که در فضاهای سیاسی و اجتماعی ایران وجود دارد، نوعی توجهات خاصی در منطقه ایجاد می‌کند تا جایی که منجر به تولیدات فرهنگی هنری کشور در خارج از مرزها توجه خاصی نشان داده شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول