اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فرهنگی وزارت‌ ارشاد:

استعدادهای هنری نوپا در کشور شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال جاری طرح استعدادسنجی هنری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

استعدادهای هنری نوپا در کشور شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عیسی کشاورز دوشنبه ‌شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کار و دانش کشور اظهار داشت: اکنون با برگزاری این جشنواره نوپا نخستین گام برای کشف استعدادها و ظرفیت‌های هنری در کشور برداشته شده است.

وی با بیان اینکه رسالت بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدای از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برگزاری جشنواره‌های نوپا در راستای کشف استعدادهای فرهنگی و هنری است، افزود: برگزاری جشنواره‌های نوپا در کشور باعث شده است که مراکز آموزشی فرصت بروز و ظهور پیدا کنند.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاکید وزیر ارشاد بر حمایت از استعدادهای جدید در کشور خبر داد و تصریح کرد: امید است این وزارت‌خانه در کنار رسالت بزرگ خود از حمایت آموزش و پرورش استعدادهای هنری غافل نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: فضا و دنیای حرفه‌ای بی‌رحمانه فعالیت‌های هنری را می‌نگرد و با هنرمند رفتار می‌کند.

محمود عالیشوندی افزود: استعدادهای هنری بعد از فراگرفتن آموزش‌های تخصصی باید با قدرت در عرصه فرهنگ و هنر وارد شوند تا بتوانند نقش مهمی در این عرصه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کار و دانش کشور یک گام برای رسیدن به هنر ایرانی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تدبیر مدیران عرصه فرهنگ، فضایی جدید برای حرفه‌ای‌شدن استعدادهای جوان ایجاد شده است.

دبیر نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز مهارت‌آموزی کار و دانش با اشاره به اینکه صادرات آثار هنری سال‌ها است که در صدر صادرات محصولات صادراتی کشور قرار دارد، تصریح کرد: شیراز نخستین شهر ادبی دنیا است چراکه هیچ شهری در دنیا وجود ندارد که شعر شاعرش بر سردر سازمان ملل نقش بسته باشد و این بزرگ‌ترین محصول فرهنگی صادراتی به دنیا است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس نیز در این آیین گفت: فرا گرفتن هنر یک توفیق الهی است.

غلامرضا غلامی اظهار داشت: هنر وسیله‌ای است که می‌تواند انسان را به کمال برساند و هنرمند با خلق آثار هنری می‌تواند مخاطبانش را به اوج انسانیت هدایت کند.

وی با بیان اینکه هنر می‌تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد، اضافه کرد: در مسیر ناهموار زندگی یک اثر هنری می‌تواند به انسان روحیه دهد و زندگی را در مسیر اصلی خود نگاه دارد.

در حاشیه این آیین، نمایشگاه آثار هنرجویان شرکت‌کننده در این جشنواره به نمایش گذاشته شده بود و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بین سخنان خود از معلم هنر دوران دانش‌آموزی خود در کازرون که البته در این گردهمایی حضور نیافته بود، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول