اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

آب مشهد دیگر قطع نمی‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی از حل کامل مشکل تامین آب مشهد مقدس خبر داد و گفت: دیگر در شهر مشهد مقدس شاهد قطعی آب نخواهیم بود.

آب مشهد دیگر قطع نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود صلاحی امشب در دیدار مدیران و مسئولان استان خراسان رضوی با آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به دغدغه مطرح شده از سوی این مرجع تقلید در خصوص رسیدگی به مشکلات زائران تاکید کرد: یکی از مشکلات سال‌های گذشته قطعی آب بود که با پیگیری‌های به عمل آمده و راه‌اندازی سد دوستی مشکل تامین آب به صورت کامل رفع شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آب سد دوستی به تمام نقاط شهر مشهد می‌رسد و شاهد قطعی آب در این شهر نخواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان بارندگی‌ها در اغلب نقاط خراسان رضوی بیشتر از میانگین‌ها بوده است گفت: برای استفاده‌های کشاورزی تلاش می‌کنیم که بتوانیم از کشور تاجیکستان آب را منتقل کنیم.

وی گفت: کشور تاجیکستان 50 درصد آب آسیای میانه را در اختیار دارد و این در حالی است که جمعیت این کشور از استان خراسان رضوی کمتر است.

صلاحی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تامین نیازهای زائران گفت:‌ به برکت وجود بارگاه مقدس ثامن‌الحجج در مشهد مقدس ما هر سال پذیرای 28 میلیون نفر مسافر هستیم.

وی با اشاره به حضور گسترده زائران و مسافران از کشورهای مختلف برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) خاطر نشان کرد: از فرودگاه مشهد مقدس به 22 کشور دنیا پرواز مستقیم صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور شیعیان در منطقه حیدرآباد هندوستان افزود: با توجه به تقاضاهای موجود به زودی پرواز مستقیم به این منطقه نیز فعال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقصد نیمی از مسافرت‌های ریلی شهر مشهد مقدس است خاطر نشان کرد: همچنین 46 درصد از کل پروازهای داخلی کشور نیز به مقصد مشهد مقدس انجام می‌شود.

صلاحی ضرورت بهره‌مندی از نظرات مراجع تقلید و بزرگان دینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم با عملی کردن فرمایشات حضرتعالی هر چه بیشتر در راه خدمت به زائران بارگاه امام رضا(ع) موفق باشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول