اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی:

خانه‌ دوم بسکتبال استان در مشهد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی گفت: مهم‌ترین برنامه برای بسکتبال، توسعه فضای سالنی است و در این راستا به دنبال ایجاد فضایی در مشهد به عنوان خانه‌ دوم بسکتبال استان هستیم.

خانه‌ دوم بسکتبال استان در مشهد ایجاد می‌شود

علی‌اکبر معرفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برنامه من برای بسکتبال استان، توسعه و رشد این رشته در تمامی شهرستان‌های استان است.

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی ادامه داد: برای این امر مقدمه‌ای که نیاز دارد، بحث مالی و مدیریتی را می‌طلبد و ما سعی داریم با جذب اسپانسر مشکلات مالی هیئت را رفع کنیم و تیم‌هایمان را چه در رده آقایان و چه بانوان در مسابقات لیگ ‌برتر شرکت دهیم.

وی در ارتباط با رده‌های پایه سنی برای تیم‌های بستکبال استان گفت: از رده‌های سنی پایه غافل نخواهیم بود و برای پشتوانه‌سازی نیز برنامه داریم.

معرفتی ادامه داد: هم‌چنین یکی از برنامه‌های مهم ما بحث توسعه فضای سالنی برای بسکتبال است که به دنبال ایجاد فضایی در مشهد به عنوان خانه‌ دوم بسکتبال استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: علاقه زیادی داریم که تیم‌هایمان در لیگ‌های برتر باشند اما نباید از پشتوانه‌سازی برای آنها غافل شویم و باید آن‌قدر بسکتبالیست تربیت کنیم که تیم‌هایمان هیچ کمبودی نداشته باشند.

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در ارتباط با وضعیت این هیئت گفت: بسکتبال استان جایگاهش بالاتر از وضعیت فعلی است و باید تلاش کنیم تا به وضعیت مطلوب‌تری برسیم.

وی ادامه داد: ممدوحی، رئیس سابق هیئت زحمات زیادی برای بسکتبال استان کشیده است و یکی از بزرگ‌ترین افتخاراتش ایجاد خانه بسکتبال است که باید به این خاطر از زحماتش تقدیر کرد.

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی افزود: همان‌طور که در کوچه‌های شهر عده زیادی فوتبال بازی می‌کنند، مناطق بسکتبال‌خیزی هم داریم که عده زیادی در خیابان‌ها بسکتبال بازی می‌کنند که باید آنها را جذب کرده و آموزش دهیم.

معرفتی گفت: یکی از برنامه‌های ما تعامل با آموزش و پرورش و شهرداری است و برنامه‌ای را دنبال می‌کنیم که بسکتبال به دبیرستان‌ها برود و در زنگ ورزش آموزش داده شود.

وی بر استعدادیابی در بسکتبال استان تاکید کرد و افزود: زیربنای تمام ورزش‌ها در آموزش و پرورش است، ما باید به دنبال استعدادیابی در مدارس و آموزشگاه‌ها باشیم و از سنین هشت تا 10 سالگی استعدادها را شناسایی و آموزش بدهیم تا زمانی که به دانشگاه می‌رسند بسکتبالیست باشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش امکانات مناسبی دارد و می‌تواند به رشد همه ورزش‌ها کمک کند و ما هم به دنبال ایجاد تعامل بیشتر با این نهاد هستیم، ضمن اینکه شهرداری هم در مناطق مختلف شهر امکانات و زمین‌های فراوانی دارد و به دنبال همکاری با شهرداری هستیم تا بتوانیم در این زمین‌ها بسکتبال را آموزش و استعدادیابی کنیم.

سرپرست هیئت بسکتبال استان خراسان‌رضوی به برنامه‌هایش برای شهرستان‌های استان اشاره و تصریح کرد: ما به زودی رؤسا، دبیران و نایب رئیسان هیئت شهرستان‌ها را به مشهد دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم تعامل و هم‌اندیشی با یکدیگر داشته باشیم، اما در بحث مالی هیئت‌های شهرستانی نباید نگاهشان به دست ما باشد.

وی افزود: هیئت اکنون 41 میلیون تومان از گذشته بدهی دارد و ما اگر بخواهیم به 27 هیئت شهرستانی فعال خود هر کدام تنها یک میلیون تومان هم کمک کنیم 27 میلیون تومان بودجه نیاز داریم که فعلاً مقدور نیست.

سرپرست هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی ادامه داد: هیئت‌های شهرستان‌ها باید در شهر خود به دنبال جذب اسپانسر باشند و از نهاد‌های دولتی کمک بگیرند و ما هم در مشهد به دنبال اسپانسر هستیم و اگر بتوانیم به هیئت‌ها شهرستان کمک خواهیم کرد.

وی در ارتباط با بودجه این هیئت گفت: ما بخشی از بودجه خود را از محل اجاره سالن تامین می‌کنیم و بخشی دیگر را اداره‌کل ورزش و جوانان به ما می‌دهد که هنوز رقمش معلوم نشده است.

معرفتی افزود: اما برای رسیدگی به امور هیئت باید کمک بگیریم، من اگر بخواهم به یک هیئت شهرستانم یک تخته بسکتبال بدهم باید 2 میلیون تومان پول داشته باشم، هزینه 4 عدد توپ 400 هزار تومان است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول