اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 80 جراح برجسته قلب دنیا

پنجمین کنگره بین‌‌‌المللی قلب و عروق در مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجمین کنگره بین‌‌‌المللی قلب و عروق با حضور جراحان و متخصصان برجسته این رشته، از 10 تا 12 خردادماه جاری در بیمارستان رضوی مشهد برگزار می‌شود.

پنجمین کنگره بین‌‌‌المللی قلب و عروق در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید عبدالحسینی، رئیس بیمارستان رضوی مشهد، پیش‌ از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق که در محل بیمارستان رضوی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: کنگره جراحی قلب و عروق بیمارستان رضوی، تبدیل به یکی از مهم‌ترین کنگره‌های این رشته، در دنیا شده و بسیاری از اساتید و متخصصان برجسته قلب و عروق دنیا، برای حضور در آن، اعلام آمادگی می‌کنند.

رئیس بیمارستان رضوی مشهد تاکید کرد: در کنگره سال جاری، که از تاریخ 10 تا 12 خردادماه جاری در محل بیمارستان رضوی برگزار می‌‌شود و 80 نفر از متخصصان قلب و عروق از آمریکا و اروپا حضور خواهند داشت.

عبدالحسینی گفت: این همایش، به مدت سه روز و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مهمانان خارجی، حدود 400 نفر از اساتید و دانشجویان ایرانی نیز در این کنگره حضور خواهند یافت.

عبدالحسینی ادامه داد: این کنگره در محور بیماری‌ها و جراحی‌های قلب‌ و عروق و پرفیوژن برگزار می‌شود و تاکنون مقالات بسیار خوبی نیز به دبیرخانه کنگره در این زمینه‌ها وصول شده است.

رئیس بیمارستان رضوی یادآور شد: تاکنون 200 مقاله برای این کنگره ارسال شده که حدود 150 مقاله و 25 پوستر به ‌صورت نهایی تأیید خواهند شد.

وی در خصوص برنامه‌های خاص این کنگره گفت: سه جراحی به صورت زنده برای این کنگره پیش‌بینی شده و با همکاری مشترک متخصصان ایرانی و اروپایی انجام می‌شود.

عبدالحسینی افزود: بیماری‌های قلب‌ و عروق در کشور تبدیل به یک بحران شده و سن سکته‌های قلبی نیز کاهش یافته و این امر بسیار هشدار دهنده است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین علل بیماری‌های قلبی، اضافه کرد: ژنتیک، سیگار، تغذیه، استرس و عدم تحرک از جمله مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی است.

رئیس بیمارستان رضوی مشهد ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی، رویکرد بسیار ویژه‌ای نسبت به مسائل علمی دارد و در برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی، مشوق اصلی بیمارستان رضوی هستند.

وی از طرح توسعه بیمارستان رضوی و ایجاد قسمت پزشکی هسته‌ای در آن خبر داد و یادآور شد: امیدواریم این طرح تا انتهای سال جاری خاتمه پیدا کند.

عبدالحسینی گفت: هم‌چنین قرار است یک مدرسه فوق‌تخصصی قلب و عروق با همکاری اساتید برجسته دنیا، در بیمارستان رضوی ایجاد شود و بر روی شاخه‌های مختلف مانند جراحی قلب کودکان، به صورت تخصصی دانشجویان را آموزش دهد.

وی تاکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، بیمارستان رضوی در سطح منطقه و حتی دنیا، منحصر به ‌فرد خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول