اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنری شیراز خبر داد

رونمایی از 1500 اثر در دومین «آرت اکسپو» شیراز

خبرگزاری فارس: دبیر دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنری شیراز گفت: در دومین «آرت اکسپو» شیراز یک‌هزار و 500 اثر به نمایش گذاشته می‌شود.

رونمایی از 1500 اثر در دومین «آرت اکسپو» شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسن گلبن‌حقیقی بعد از ظهر امروز در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی (آرت اکسپو شیراز) ششم  تا 14 بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
دبیر دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی شیراز گفت: در این نمایشگاه 312 هنرمند یک‌هزار و 500 اثر هنری را به «آرت اکسپو» معرفی می‌کنند و این در حالی است که در نمایشگاه سال قبل تنها 300 اثر هنری ارائه شد.
وی افزود: در بخش نقاشی 163 اثر، در بخش نگارگری، گل و مرغ 33 اثر، در بخش عکس 78 اثر، در بخش حجم 115 اثر و در بخش نقاشی خط 23 اثر شرکت داده شده است ضمن اینکه 43 اثر نیز از کشورهای عضو اکو و 27 اثر از هنرمندان تهرانی در این نمایشگاه ارائه می‌شود.
گلبن حقیقی ادامه داد: از تعداد افراد شرکت‌کننده در «آرت اکسپو» شیراز 159 نفر به صورت اینترنتی و 163 نفر به صورت حضوری ثبت‌نام کرده‌اند.
این فعال عرصه هنرهای تجسمی اضافه کرد: سال گذشته تنها 80 هنرمند از فارس در نمایشگاه حضور داشتند اما در نمایشگاه سال جاری 142 هنرمند از استان فارس حضور دارند.
وی تصریح کرد: امسال در این جشنواره هنری، علاوه بر هنرمندانی از ایران، آثاری از کشورهای افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکیه نیز شرکت دارند.
گلبن حقیقی ابراز داشت: از 254 اثر ارائه شده از هنرمندان فارسی در دومین نمایشگاه «آرت اکسپو» شیراز 132 اثر از 77 هنرمند در بخش نقاشی، 25 اثر از 10 هنرمند در بخش نقاشی خط، 55 اثر از 21 هنرمند در بخش نگارگری و گل و مرغ،40 اثر از 31 هنرمند در بخش عکاسی و هفت اثر از سه هنرمند در بخش حجم ارائه شده است.
دبیر دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی شیراز در ادامه ضمن انتقاد از عدم وجود مکان مناسب برای ارائه بیشتر آثار فاخر هنری هنرمندان اظهار داشت: از آنجا که مکان مناسبی برای ارائه آثار هنرمندان در شیراز وجود ندارد نتوانستیم آثار بیشتری بپذیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حمایت مردم و مسئولان از هنرمندان شد و با تأکید بر خرید آثار آنها در نمایشگاه خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه فروش آثار به امور خیریه اختصاص می‌یابد که علاقمندان می‌توانند با خرید آثار هنرمندان در این امر خیر شریک باشند.
گلبن‌حقیقی با بیان اینکه سال گذشته حدود 50 میلیون تومان از آثار هنرمندان در نمایشگاه فروخته شد، بیان کرد: در نمایشگاه سال گذشته 110 اثر به فروش رفت که 10 اثر از هنرمندان تهرانی و بقیه مربوط به هنرمندان استان فارس بود.
وی گفت: عدم آشنایی مردم با آثار هنرمندان باعث شده تا اقتصاد هنر رونق نگیرد و جدی گرفته نشود و این در حالی است که نمایشگاه «آرت اکسپو» می‌تواند فرصت مناسبی برای این آشنایی و حمایت از آثار هنرمندان باشد.
دبیر دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی شیراز تصریح کرد: عدم حمایت از هنرمندان باعث مهاجرت آنها از شیراز می‌شود که این امر برای شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران اسلامی، خوشایند نیست.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: «آرت‌ اکسپو» فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی هنر و حمایت از هنرمندان و آثار هنری محسوب می‌شود.
وی سپس خواستار راه‌اندازی نشریه‌ای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی شد و اظهار داشت: با توجه به اینکه فارس به نوعی قطب هنرهای تجسمی کشور است به معاونت فرهنگی ابلاغ کرده‌ایم در راستای راه‌اندازی نشریه تخصصی هنرهای تجسمی به صورت گاهنامه یا فصلنامه اقدام کند.
به گزارش فارس، دومین نمایشگاه بزرگ هنری آثار هنرهای تجسمی (آرت اکسپو شیراز) ششم بهمن ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول