اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان فارس:

باید در آرت اکسپو صاحب مکتب شویم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: باید در آرت اکسپو صاحب مکتب شویم.

باید در آرت اکسپو صاحب مکتب شویم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی پنج‌شنبه‌شب در مراسم گشایش دومین آرت اکسپو شیراز اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور چه در سطح جهان و چه در سطح کشور ما باید زمان بسیاری می‌گذشت تا هنرمند به جامعه شناسانده یا اثر او توسط مخاطب دیده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: این معضل باعث می‌شد که هنرمندان زندگی سختی داشته باشند و پیام اثر هنری آنها سال‌های بعد به مخاطب انتقال یابد، از این رو چه در عرصه بین‌المللی و چه در سطح کشور ما نمایشگاه‌های بزرگ آثار هنری «آرت اکسپوها» شکل گرفتند تا به این معضل پایان دهند.
وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها این است که پیام هنرمند و اثر هنری زودتر به مخاطب برسد و هنرمند نیز در زمان کوتاه‌تری به مخاطب معرفی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فارس به عنوان یک استان پیشرو در عرصه هنر در این زمینه نیز پیشرو بوده است و امروز شاهد افتتاح دومین آرت اکسپو هستیم که البته ای کاش این حرکت ارزشمند از سال‌ها قبل شروع شده بود.
‌عالیشوندی با بیان اینکه باید در آرت اکسپو صاحب مکتب شویم، ادامه داد: شیراز در بسیاری از هنرها صاحب سبک و مکتب منحصر به فرد خود بوده و همین جایگاه رفیع هنری کافی است تا به این موضوع توجه کنیم که در ارائه و نمایش آثار هنرمندان نیز باید سبک و مکتب ویژه خود را به دست آوریم.
وی گفت: کار هنرمند تقلید نیست پس در قالب ارائه آثار و محتوای نمایشگاه‌ها نیز باید سبک و شیوه ویژه خود را داشته باشیم.
‌این مقام مسئول با بیان اینکه باید قدر ظرفیت‌های هنری این استان را بدانیم خاطرنشان کرد: در تمام دنیا کشورهایی که هویت ندارند با خرید آثار هنری به دنبال هویت‌یابی هستند اما در کشور ما به خرید آثار هنری و اقتصاد هنر کمتر توجه می‌شود.
وی تصریح کرد: ارزش افزوده هیچ صنعتی بیش از آثار هنری نیست و لازم است که دستگاه‌های اجرایی این استان هر چه سریع‌تر بر اساس قانون سهم یک دهم درصدی خرید آثار هنری را هزینه کنند.
عالیشوندی در پایان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آماده همکاری با دستگاه‌ها و کارشناسی قیمت آثار هنری در راستای تحقق این اعتبار است.
به گزارش فارس، دومین نمایشگاه بزرگ آثار هنری (آرت اکسپو شیراز) از ششم تا 14 بهمن ماه جاری در شیراز دایر است.
انتهای پیام/ش20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول