اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

2600 ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از پرداخت 2 هزار و 600 ودیعه مسکن به متقاضیان در سفر سوم و چهارم هیئت دولت به استان اردبیل خبر داد.

2600 ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در نشستی با فرماندار کوثر اظهار داشت: با اختصاص این میزان ودیعه و بهره‌مندی مردم از تسهیلات، شاهد نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن به ویژه در مناطق محروم بودیم که بخش‌هایی از شهرستان خلخال و کوثر از این قاعده مستثنی نبودند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در راستای اجرای احسن واحدهای مسکونی به ویژه مسکن نیازمندان وارد عمل شده است، افزود: در مبحث طرح هادی نیز در استان اردبیل موفق عمل کردیم به طوری که طرح هادی تاکنون در 620 روستای این استان اجرا شده است.

حاج‌علیزاده مقاوم‌سازی 35 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در سطح استان اردبیل را یادآور شد و گفت: طرح‌های مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی از سال 85 در کشور آغاز شده که با در نظر گرفتن سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک‌های عامل در استان اردبیل نیز مقدار قابل توجهی از این مسکن ها احداث، تامین و مقاوم‌سازی شده است.

وی افزود: 7 میلیارد و 550 میلیون ریال نیز برای تهیه و بازنگری طرح هادی 125 روستای استان اردبیل هزینه شده است.

این مسئول به صدور سند مالکیت روستایی اشاره کرد و گفت: برای اهالی 327 روستا بیش از 86 هزار جلد سند مالکیت صادر شده و این کار با همکاری ثبت اسناد استان ادامه دارد.

وی همچنین از واگذاری صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن استان خبر داد و افزود: واگذاری سند مالکیت به شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان که حدود 20 شهر است به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تفویض شده و این طرح با همکاری و تعامل ثبت و اسناد و املاک عملی می شود.

حاج‌علیزاده در زمینه ساخت مسکن شهری برای محرومان و نیازمندان نیز ابراز داشت: بنیاد مسکن تاکنون 2 هزار و 662 واحد مسکن ارزان قیمت احداث کرده و در اختیار محرومان و افراد بی‌بضاعت جامعه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا 900 پروژه مسکونی نیز در دست احداث است که اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل این واحدها 240 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول