اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بازسازی بافت فرسوده صورت می‌گیرد

راه‌اندازی نمایندگی شرکت عمران و مسکن‌سازان در گچساران

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان گفت: به منظور بازسازی بافت فرسوده گچساران، نمایندگی شرکت عمران و مسکن‌سازان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نمایندگی شرکت عمران و مسکن‌سازان در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید عبدالکریم قاضی‌‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات پیش‌روی بازسازی بافت فرسوده گچساران که با حضور کارشناسان استانی و محلی در شهرداری دوگنبدان برگزار شد، اظهار کرد: قدمت ساخت و سازهای بافت فرسوده گچساران مربوط به قبل از انقلاب بوده و با توجه به اینکه اصول ایمنی در آن رعایت نشده‌ است، تلاش در راستای بازسازی آن ضرورت دارد.

* ایجاد فضای سبز در محله پل برجستانی گچساران

شهردار دوگنبدان با تشریح نحوه دریافت تسهیلات نوسازی در مناطق بافت‌های فرسوده گچساران بیان داشت: متقاضیان با مراجعه به شهرداری و با دریافت معرفی‌نامه به شرکت عمران و مسکن‌سازان مراجعه کنند.

قاضی‌فر با بیان اینکه ساماندهی بافت فرسوده دارای مزایای زیادی است، افزود: تأمین مسکن برای خانواده‌ها و جلوگیری از مهاجرت افراد به مناطق دیگر، از عمده‌ترین مزایای طرح ساماندهی بافت‌های فرسوده است.

وی توجه دستگاه‌های دولتی به امر ساماندهی بافت‌های فرسوده را خواستار شد و تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن‌سازان کهگیلویه و بویراحمد پیگیر اجرای برنامه‌‌های مطلوبی در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده است.

قاضی‌فر با اشاره به تشکیل شورایی در شهرداری دوگنبدان به منظور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای ساماندهی بافت فرسوده گچساران عنوان داشت: با همکاری دستگاه‌ها و مردم مشکلات سر راه این طرح برداشته می‌شود.

وی بیان داشت: به منظور تسریع در روند بازسازی بافت فرسوده گچساران، نمایندگی شرکت عمران و مسکن‌سازان در کهگیلویه و بویراحمد دفتر خود را در محل چهارراه فرمانداری قدیم گچساران راه‌اندازی می‌کند.

قاضی‌فر خاطرنشان کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده گچساران با مراجعه به کارشناسان شرکت عمران و مسکن‌سازان مستقر در این دفتر از نحوه بازسازی ملک فرسوده خود آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: با دایر شدن شرکت عمران و مسکن‌سازان در گچساران فضای سبز ضلع جنوبی پل برجستانی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

قاضی‌فر تصریح کرد: مالکین با واگذاری سند سیم سرب به نام شرکت عمران و مسکن‌سازان، زمین مورد نظر به نام آنها صادر و پس از انتقال به نام شهرداری، فضای سبز توسط شهرداری دوگنبدان در آن محله ایجاد می‌شود.

* بازسازی بافت فرسوده به اصالت و هویت تاریخی شهر خدشه‌ وارد نکند

شهردار دوگنبدان بافت‌های فرسوده شهری را تهدیدی جدی برای سرمایه‌های انسانی دانست و بر لزوم تسریع در بازسازی بافت فرسوده تأکید کرد.

قاضی‌فر عنوان داشت: فرسودگی مسکن و ساختمان‌های ناامن، معابر و کوچه‌های کم عرض، کمبود فضای سبز و وضعیت نامناسب برای ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی از جمله معضلات اساسی بافت‌ فرسوده گچساران است.

وی خاطرنشان کرد: بهسازی و نوسازی بافت قدیم و فرسوده، اصالت و هویت تاریخی شهر را نباید خدشه‌دار کند و حفظ اساس و ساختار فیزیکی شهر ضرورت دارد.

قاضی‌فر با بیان اینکه بازسازی مناطق و بافت فرسوده و قدیم گچساران یک اولویت اساسی در این شهر است، از مردم خواست تا همکاری لازم را در این زمینه با شهرداری داشته باشند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول