اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای تقویت نظام

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: همه افراد باید به نیت خالصانه توجه کنند و کارهای خود را در راستای تقویت نظام انجام دهند.

بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای تقویت نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از پرسنل وزارت دفاع و سپاه پاسداران اظهار کرد: رجب متعلق به ذات اقدس الهی بوده و ماهی بسیار مبارک برای بندگان محسوب می‌شود.

وی افزود: کسانی که در ماه رجب موفق به انجام عبادات و استغفار مورد تاکید روایات شوند، به قرب الهی می‌رسند و این قرب به میزان استغفار و بندگی آنها بستگی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه بندگان در پیشگاه خداوند مقصر هستند گفت: هیچ کس نمی‌تواند حق‌الله را ادا کند و فاصله ما با خداوند بسیار زیاد است.

وی با اشاره به بندگان مقرب الهی بیان داشت: مقایسه دیگران با این افراد، بیانگر فاصله بسیار زیاد با آنهاست زیرا بیشتر اشخاص عبادات خود را با توجه قلب انجام نمی‌دهند اما انتظارات و توقعات بالایی از خداوند دارند.

علوی‌گرگانی ادامه داد: کرم خداوند بسیار زیاد است به طوری که در ادعیه اسلامی وارد شده است که خدایا با ما به کرم خود رفتار فرما وگرنه در صورت برخورد عادلانه خداوند، بسیاری از ما عمل چندانی برای ارائه در پیشگاه الهی نداریم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به شهادت تمام اعضا و جوارح آدمی در روز قیامت افزود: در روز حساب، زبان آدمی مهر خورده و از سخن گفتن باز می‌ماند اما اعضای دیگر به اعمال انسان شهادت می‌دهند و خوشا به حال کسانی که رفتار و کردار خوبی داشته باشند.

وی گفت: تمام اعمال انسان از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین آنها در روز قیامت توسط اعضای مختلف آشکار می‌شوند به طوری که هیچ کار خوب و ثواب یا گناه و خلافی از دید خداوند پنهان نمی‌ماند.

علوی‌گرگانی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: خداوند خود شاهد اعمال انسان بوده و هیچ عملی را از قلم نمی‌اندازد بنابراین خدمت نیروهای نظامی نیز در دفاع از کشور، مورد عنایت پروردگار قرار داشته و در روز قیامت به کار خواهد آمد.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: صرف عملکرد انسان اهمیت چندانی ندارد زیرا روح و زبان اصلی کارها، نیت آدمی است به طوری که حتی حضور در جبهه جنگ و جهاد در راه خدا نیز به نیت افراد بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ارزش خدمتگزاری در نظام اسلامی نیز به هدف و نیت افراد بستگی دارد بیان داشت: چنانچه هدف اصلی شخص از فعالیت در این نظام، مادیات باشد نباید انتظاری از خداوند داشته باشد.

علوی‌گرگانی نظام اسلامی را نظامی مبتنی بر تقوا و دین دانست و تصریح کرد: روز حساب برای همه انسان‌ها یکسان است و سرنوشت کسی بر ما معلوم نیست بنابراین همه افراد باید به نیت خالصانه توجه داشته و کارهای خود را در راستای تقویت نظام انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به لغزش برخی از فعالان انقلابی پس از پیروزی انقلاب گفت: هیچ‌کس از عاقبت کار دیگران آگاه نیست و این مسئله در قرآن کریم نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: حفظ دین تا آخرین لحظات زندگی از جمله اموری است که علمای پیشین توجه زیادی به آن داشتند و همه ما نیز باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول