اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های لرستان:

زندانبانی یک حرفه تخصصی و هنرمندانه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: زندانبانی یک حرفه تخصصی و هنرمندانه بوده و اشتغال به این امر باید همراه آموزش باشد.

زندانبانی یک حرفه تخصصی و هنرمندانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های لرستان، محمدعلی محمدی در جمع مدیران ستادی گفت: امروز زندانبانی به یک کار کاملا تخصصی تبدیل شده و در حوزه‌های پنج‌گانه نظم و امنیت، فرهنگی، اشتغال، آموزش و بهداشت و درمان دیگر به هیچ عنوان نمی‌توان با رویکرد سنتی و غیر علمی به نتایج مورد نظر رسید.

وی گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص محتوایی و ظاهری برنامه‌های زندانبانی و اثربخش بودن آنها در صورت اجرای صحیح، لازم است به این کار به صورت تخصصی نگاه شود.

محمدی با بیان اینکه دیگر روش‌های سال‌های دور زندانبانی کشور منسوخ شده‌اند، اظهار داشت: از سه دهه گذشته شاهد بروز و ظهور نوعی زندانبانی تازه متکی بر اصول انسانی، اسلامی و علمی هستیم که روند امور در زندان‌ها را به کلی تغییر داده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد کاهش آسیب تصریح کرد: برنامه‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر از برنامه‌های کاملاً علمی، اصولی و قابل اجراست که توانسته نظم و اثرگذاری مطلوبی به فرآیند اصلاح و تربیت تزریق کند.

محمدی افزود: این برنامه که دارای استانداردهای بالایی هست، در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های لازم می‌تواند به عنوان یک برنامه بین‌المللی معرفی و عملیاتی شود.

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: از آنجا که رویکرد سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است، باید اصول این فرآیند توسط مجریان آن به خوبی شناسایی شده و پس از مطالعه جزء به جزء مفاهیم و اهداف آن، اجرای آن گام به گام و هنرمندانه انجام شود.

محمدی اضافه کرد: چنانچه خواهان دست‌یابی به نتایج مطلوب در برنامه‌های در دست اقدام هستیم، لازم است از سطحی‌نگری به شدت دوری کنیم.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول