اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم تبریز در مجلس نهم:

خشک شدن ارومیه مهاجرت روستائیان را کلید زد

خبرگزاری فارس: منتخب مردم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه مهاجرت روستائیان آذربایجان‌شرقی به شهرها را سبب شده است.

خشک شدن ارومیه مهاجرت روستائیان را کلید زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداسماعیل سعیدی صبح امروز در دیدار با رئیس‌ سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم چاره‌اندیشی برای ممانعت از نابودی باغات و اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه مهاجرت از روستاها به شهرها را سبب شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های کلان در بخش کشاورزی و تغییر الگوی کشت، ضمن استفاده بهینه از آب‌های موجود می‌توان با ایجاد مشاغل تولیدی در بخش کشاورزی، از رویکرد برخی از جوانان به سمت مشاغل خطرناک و کاذب جلوگیری به‌عمل آورد.

سعیدی با بیان اینکه مدیریت منابع آب نیاز به بازنگری دارد، افزود: با تزریق آب به بخشی از اراضی شرقی دریاچه ارومیه می‌توانیم مقداری از اراضی این منطقه را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه به موازات جلوگیری از پیش‌روی شوری آب باید اراضی و باغات نیمه‌جان از شبستر گرفته تا عجب‌شیر و بناب را نجات داد افزود: بعد از نجات این باغات باید به سمت دشت تبریز و اراضی دیگر رفته و برای این مناطق نیز چاره‌اندیشی کرد.

سعیدی با بیان اینکه کشاورزی و صنایع جنبی آن در صورتی که توسعه یابند پایه اصلی استقلال کشور حفظ می‌شود، افزود: از نخبگان و پژوهشگران نیز می‌خواهیم با تزریق اندیشه‌های کاربردی از نابودی کامل دریاچه ارومیه جلوگیری کنند.

منتخب مردم حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با بیان اینکه با تفکر بسیجی و جهادی که در بدنه جهاد کشاورزی نهفته است می‌توان مسیرهای موفقیت و استقلال را پیمود، افزود: به فضل الهی جهاد سازندگی در گذشته با کارهای بزرگی که انجام داده است از یک پیشینه خوبی برخوردار بوده و در این مسیر کارنامه درخشان و روشنی دارد؛ از این رو با ادامه این رویه می‌تواند روند توسعه بخش کشاورزی را سرعت بخشیده و مشکلات این بخش را مرتفع سازد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول