اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با جدیت دنبال شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسط کارشناسان 27 پروژه برای احیای دریاچه ارومیه تاکنون طراحی شده که برای اجرای آنها باید بیشتر تلاش شود.

پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه با جدیت دنبال شود

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای احیای این دریاچه تاکنون چندین پروژه طراحی شده است که تعدادی از آنها تاکنون به مرحله اجرا رسیده و تلاش جدی برای اجرایی کردن این طرح‌ها و موفقیت‌آمیز بودن آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: انتقال آب از رودخانه مرزی سردشت به دریاچه ارومیه، انتقال آب از رودخانه ارس به این دریاچه، بارورسازی ابرها برای افزایش نزولات جوی، توسعه آبیاری قطره‌ای در اراضی کشاورزی، کنترل سدها همچنین وارد کردن آب سدها به دریاچه، هدایت آب باران به دریاچه از جمله طرح‌هایی است که برای نجات این دریاچه به تصویب دولت و مجلس رسیده است که برای عملیاتی کردن آنها تلاش می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکنون اقدامات در خور توجهی برای جلوگیری از وقوع فاجعه زیست‌محیطی یعنی خشک شدن دریاچه ارومیه انجام داده‌اند به طوری که نمایندگان مردم استان به ویژه ارومیه نیز عملیاتی شدن این پروژه‌‌ها را به طور مرتب پیگیری کرده‌اند بنابراین امیدواریم قدم‌های برداشته شده در این حوزه موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت دریاچه حساسیت مسئولان نسبت به این موضوع در سال‌های اخیر افزایش یافته است بیان داشت: در سال 1387  پروتکل احیای دریاچه امضا شد به طوری که برای امضا این پروتکل سه وزیر، سه نفر از استانداران استان‌های مجاور دریاچه و رئیس سازمان محیط زیست حضور یافتند و راهکارهای مختلف پیرامون این موضوع را بررسی کرده و در این ارتباط بحث و بررسی انجام گرفت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازمه احیای این دریاچه شکل‌گیری خرد جمعی است به طوری که باید همه آحاد جامعه، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان با یکدیگر همکاری کنند زیرا همکاری در اجرای پروژه‌های مشترک توسط استانداری‌های همجوار حصول موفقیت را امکان‌پذیر می‌کند از طرف دیگر با توجه به عظیم بودن و وسیع بودن دامنه پروژه‌‌ها باید همکاری جمعی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول