اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان دماوند:

محور برخورد با بدحجابی‌ها فرهنگ است/عوامل قضائی هم بیکار نمی‏نشینند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه محور برخورد با بدپوششی‏ها فرهنگ است، در عین حال گفت: در صورت تشدید روند بدپوششی‏ها، بی‏شک عوامل قضائی هم بیکار نمی‏نشینند.

محور برخورد با بدحجابی‌ها فرهنگ است/عوامل قضائی هم بیکار نمی‏نشینند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند که با حضور امام جمعه و دیگر مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به موضوع اوقات فراغت دانش‏آموزان در ایام تعطیلات تابستان به عنوان یکی از دستورات جلسه گفت: این موضوع به صورت تخصصی در شورای آموزش و پرورش طرح و بحث شد.

وی ادامه داد: مقرر شده است که کمیته ویژه‏ای ضمن سنجش همه امکانات شهرستانی، برنامه جامعی برای پر کردن اوقات فراغت دانش‏آموزان ارائه کند.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: قرار است این برنامه‏ها با رویکرد به همه مسائل همچون امور تربیتی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی تدوین شود و دستگاه‏ها، امکانات خود را برای هر چه بهتر اجرا شدن آن بسیج کنند تا بهره لازم از این برنامه‏ها گرفته شود.

قاسمی‏فرزاد همچنین توجه به مسائل تربیتی هم برای دانش‏آموزان و هم برای خانواده‏ها را در این ایام پراهمیت دانست و اظهار داشت: مجموعه نهاد نماز جمعه و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در جهت غنی‏سازی تربیتی خانواده‏ها باید برنامه‏هایی را پیش‏بینی و اجرا کنند تا هم‏زمان با رشد دانش‏آموزان، والدین نیز با مباحث تربیتی صحیح و اسلامی آشنا شوند.

* بدپوششی و بدحجابی با فرهنگ مردم دماوند سازگاری ندارد

فرماندار شهرستان دماوند به موضوع دوم دستور جلسه که توجه بیش از پیش به فرهنگ شهرستان دماوند با حضور مهاجران و گردشگران فصلی بود، تصریح کرد: شهرستان دماوند به لحاظ تاریخی و جاذبه‏های توریستی و گردشگری مورد توجه گردشگران زیادی است و باید به آثار مثبت و منفی این امر توجه شود.

وی بیان داشت: آثار مثبت حضور گردشگران و مهاجران فصلی همان امور اقتصادی است که بر جای خواهد ماند، اما جنبه منفی آن نیز پیدایش آثار مخرب فرهنگی همچون بدپوششی و بدحجابی است که با فرهنگ مردم منطقه سازگاری ندارد و مورد اعتراض مردم شهرستان واقع می‏شود.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به نحوه برخورد با این نوع آسیب‏ها افزود: اصل برخورد باید کار فرهنگی و بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باشد، اما در صورت حرمت‏شکنی برخورد به وسیله عوامل قضایی و انتظامی طبق قانون انجام خواهد شد.

* حضور فرهنگی در مراکز گردشگری دماوند

فرماندار شهرستان دماوند یکی از راهکارهای این بخش را حضور فرهنگی در مراکز گردشگری دانست و تصریح کرد: فضاهای گردشگری شهرستان باید با حضور فرهنگی مسئولان، مردم مؤمن شهرستان یا بسیجیان برای افرادی که این فضا را مورد سوء استفاده قرار می‏دهند، ناامن شود.

قاسمی‏فرزاد یکی دیگر از برنامه‏هایی که می‏تواند در جهت برخورد با فرهنگ وارداتی از آن استفاده کرد، را برگزاری برنامه‏های فرهنگی با محوریت قرآن کریم عنوان کرد.

وی اظهار داشت: با این نوع برنامه‏ها و تقویت فرهنگی مردم در این بخش می‏توان به کنترل فرهنگ‏های وارداتی اقدام کرد.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول