اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از منظر قانون و مقررات

25 سازمان دولتی موظف به مبارزه با بدحجابی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: از منظر قانون 25 سازمان دولتی موظف به برخورد و مبارزه با بدحجابی در جامعه هستند.

25 سازمان دولتی موظف به مبارزه با بدحجابی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مالک اژدر‌شریفی در حاشیه بازدید از دادگستری بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تشکیلات قضایی حمایت بی‌قید و شرط خود را در راستای تحقق شعار حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری استان آذربایجان‌شرقی برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در سال جدید اظهار کرد: دادگستری آذربایجان‌شرقی نخستین سازمان در استان است که در خصوص تحقق پیام مقام معظم رهبری در تشکیلات قضایی خود کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری را تشکیل داد و از صنعتگران خواست تا برای تحقق شعار معظم‌له گام‌های پرشتابی را بردارند و تشکیلات قضایی نیز آماده حل مشکلات سرمایه‌گذاران است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در خصوص برنامه دادگستری برای حل قانون کار تصریح کرد: در راستای حمایت از منویات مقام معظم رهبری ما از کارگر تا حدی حمایت می‌کنیم که حمایت از کارگر را یکی از محورهای تحقق سرمایه‌گذاری صحیح بدانیم و سرمایه‌گذار سرمایه خود را در استان به‌کار گیرد و تولیدات خود را مطابق استاندارد انجام دهد.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه‌های دادگستری برای مقابله با پدیده بدحجابی در جامعه گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو دستگاه مظلوم در امر مبارزه با پدیده بدحجابی در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: از منظر قانون و مقررات 25 سازمان دولتی موظف به برخورد و مبارزه با بدحجابی در جامعه هستند؛ ولی آنچه در معرض دید مردم است، تشکیلات قضایی و نیروی انتظامی است.

شریفی با بیان اینکه در مبارزه با بدحجابی در سازمان‌هایی که مبارزه ریشه‌ای و فرهنگی وظیفه آنهاست، سستی وجود دارد از این رو سازمان‌های دیگر نیز باید با تلاش خود از وقوع جرم در جامعه پیشگیری کنند تا جرمی اتفاق نیفتد و در صورت وقوع جرم، دادگستری و نیروی انتظامی مجبور به برخورد با افراد هستند.

 رقم قابل توجهی پرونده اخلاقی از سوی نیروی انتظامی و دادگستری در حال رسیدگی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان اینکه براساس آمار و ارقام موجود رقم قابل توجهی پرونده اخلاقی از سوی نیروی انتظامی و دادگستری در حال رسیدگی است، گفت: از قوه مقننه به خاطر ضعف قانون در این بخش گله‌مند هستیم و از مجلس نهم و جدید انتظار داریم تا نسبت به اصلاح و تصویب قانون جدید برخورد با بدحجابی قدم‌های جدی‌تری بردارند تا در اجرای این طرح تسریع شود.

وی در ادامه ضمن تمجید از فعالیت‌های حوزه دادگستری بناب گفت: نابسامانی‌های قبلی در دادگستری بناب برطرف شده و هیچ مشکل خاصی در دادگستری این شهرستان مشاهده نشده و کارها در دادگستری بناب خوب پیش می‌رود.

شریفی در خصوص حضور خود در شهرستان بناب نیز گفت: برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و بررسی مشکلات همکاران، برنامه بازدید از دادگستری‌های شهرستان‌های استان جزو برنامه‌های دادگستری استان است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول