اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه بین‌المللی ضیافت غذا و صنعت نان مشهد صورت می‌گیرد

اختصاص 30 غرفه برای معرفی غذاهای محلی 30 استان کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد گفت: در نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی ضیافت غذا و صنعت نان در مشهد، 30 غرفه برای معرفی غذاهای محلی 30 استان کشور در نظر گرفته شده است.

اختصاص 30 غرفه برای معرفی غذاهای محلی 30 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا فضلعلی عصر امروز در نشست خبری این نمایشگاه اظهار کرد: این دو نمایشگاه بین‌المللی تخصصی با حمایت استانداری خراسان‌رضوی، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌رضوی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان‌رضوی، مجمع امور صنفی توزیعی خدمات مشهد و نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد با اشاره به ظرفیت بالای استان خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: این ظرفیت ما را بر آن داشت که با برگزاری نمایشگاه برکت (آرد و نان)، گامی هر چند کوچک در راستای اصلاح الگوی مصرف نان، فرهنگ‌سازی مصرف نان صنعتی، چگونگی سرمایه‌گذاری در صنعت نان و ایجاد بستر تعامل و همکاری‌های بیشتر در این صنایع برداریم.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه از سوی شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد و با مشارکت بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت تولید آرد و نان‌های سنتی و صنعتی از جمله سازندگان ماشین‌آلات نان صنعتی، سازندگان ماشین‌آلات آرد، سازندگان ماشین‌آلات بسته‌بندی، تولید کنندگان نان صنعتی، تولید کنندگان آرد، تولید کنندگان خمیرمایه، تولید کنندگان انواع آنزیم، مشاوران صنعت نان، سازندگان سیلو، تولید کنندگان امولسفایرهای مصرفی در صنایع غذایی، صنایع وابسته و مطبوعات مرتبط برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه و رویداد در ارتباط با دومین نمایشگاه، جشنواره و کنفرانس تخصصی ضیافت غذا (فود فیست) گفت: این نمایشگاه با موضوع صنایع غذایی دانش‌بنیان، فناوری‌های صنعت غذا و زنجیره‌ای‌های شکمی طراحی شده است.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف فرهنگ‌سازی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در عرصه صنایع غذایی و چگونگی بهره‌برداری از غذاهای بومی و اسلامی، اصلاح الگوی مصرف با بهره‌گیری از احکام و روایات موجود در شریعت انسان‌ساز اسلام و با استفاده از منابع ارزشمندی مانند طب‌الرضا(ع) و طب الصادق(ع)، معرفی غذاهای بومی و اسلامی به جهانیان در راستای برندسازی و بازارسازی و در نهایت معرفی غذاهای لذیذ ایرانی به عنوان یک جاذبه گردشگری برگزار می‌شود.

فضلعلی گفت: گردآوری برندهای موجود و فعال در عرصه صنعت زنجیره‌ای‌های شکمی و فودتک (فناوری غذا) و معرفی مستقیم آنها به مصرف کنندگان، ایجاد رقابت بین برندها و معرفی مزیت‌های آنها نسبت به یکدیگر در راستای بالا بردن سطح کمی و کیفی محصولات و خدمات مرتبط، ایجاد بستر مناسب برای تولید برندهای جدید به منظور عرضه غذاهای ایرانی و اسلامی و حمایت از برندهای بومی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی و در نهایت فروش برندهای ایرانی در سایر کشورها و نیز آشنایی و ایجاد ارتباط مستقیم با برندهای معتبر خارجی و تبادل اطلاعات با آنها به منظور استفاده از تجربه و دانش فنی آنها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد در ارتباط با نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت نان گفت: این نمایشگاه با موضوع ارائه آخرین تکنولوژی صنعت تولید آرد و نان‌های سنتی و صنعتی طراحی شده و شهر مشهد به دلیل جاذبه‌های گردشگری و برخورداری از فضای مناسب نمایشگاهی به عنوان میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت نان انتخاب شده است.

وی در زمینه اهداف برگزاری این نمایشگاه افزود: شهر مشهد دومین کلان‌شهر ایران و به برکت امام هشتم بیشترین حجم توریست (بیش از 25 میلیون نفر در طول سال) را در ایران پذیرا است و براساس این حجم مهمان، 51 درصد از کل مراکز اقامتی و پذیرایی ایران در این شهر مستقر هستند.

وی در مورد مشارکت ‌‌کنندگان این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با مشارکت بخش‌های مختلف مرتبط با صنایع غذایی از جمله رستوران‌ها، فست فود‌ها، تالارها، هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، غذاهای آماده و نیمه آماده، تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات، تولید کنندگان و وارد کنندگان نوشیدنی، تأمین کنندگان مواد اولیه، چاشنی‌ها و صنایع مرتبط، کارشناسان تغذیه اسلامی و پزشکی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد ادامه داد: پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مرتبط با صنایع و علوم غذایی، مجموعه‌های دولتی فعال در مدیریت و نظارت بر واحدهای صنفی مرتبط، مخترعان دارای اختراع ثبت شده در حوزه غذا و برندهای زنجیره‌ای غذایی بین‌المللی که دارای گواهی حلال هستند از دیگر مشارکت ‌کنندگان در برگزاری دومین نمایشگاه ضیافت غذا محسوب می‌شوند.

فضلعلی گفت: از جمله ویژگی‌های این نمایشگاه اختصاص غرفه‌های ویژه برای معرفی غذاهای بومی هر منطقه از کشور، اختصاص 30 غرفه برای معرفی غذاهای محلی 30 استان و نیز اختصاص 30 غرفه برای معرفی غذاهای محلی 30 شهرستان استان خراسان‌رضوی عنوان شده است.

فضلعلی اظهار کرد: نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنعت نان با عنوان نمایشگاه "برکت"، هم‌زمان با دومین نمایشگاه و جشنواره تخصصی ضیافت غذا (فود فیست)، روزهای 13 تا 17 تیرماه سال ‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول