اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بازرسان مرکز بهداشت اردبیل

60 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل معدوم شد

خبرگزاری فارس: به همت بازرسان پرتلاش مرکز بهداشت اردبیل 60 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در اردبیل معدوم شد.

60 تن مواد غذایی فاسد در اردبیل معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل عصر امروز در جریان معدوم‌سازی این میزان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در اردبیل اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط شهرستان اردبیل طی بازرسی‌های خود از اواخر دی ماه سال 89 تا فروردین سال 91 در مدت 16 ماه بیش از 60 تن مواد غذایی فاسد را در اردبیل کشف، ضبط و معدوم‌سازی کردند.

حسین حضرتی تصریح کرد: این مواد شامل تنقلات، خشکبار، مواد پروتئینی و برخی از مایحتاج ضروری مردم بود که در بازرسی‌های بهداشتی از مغازه‌ها و صنوف مختلف کشف شده و معدوم‌سازی شد.

وی خاطر نشان کرد: ما به جد با عرضه‌کنندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته و غیراستاندارد برخورد می‌کنیم به طوری که در مرحله اول نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کرده و تذکر لازم را به صورت شفاهی و کتبی انجام می‌دهیم.

حضرتی اضافه کرد: اگر صنف و واحد عرضه‌کننده‌ای اصرار به فروش و تولید چنین محصولاتی داشت پرونده او از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری شده و صدور احکام می‌شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: اگر تولیدکنندگان و کارخانه‌های درون و یا برون استان نیز به عرضه چنین مواد غذایی اقدام کنند از طریق مرکز بهداشت استان‌های مرتبط با کارخانه‌های تولیدکننده اقدام شده و جلوی فعالیتشان گرفته می‌شود که در این زمینه در سطح استان نیز با برخی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدکننده برخورد شده است.

وی هدف‌گذاری مرکز بهداشت استان را در حوزه تأمین سلامت و بهداشت مردم، مراقبت از تولید محصولات کیفی و ارتقای شاخص‌های استاندارد و بهداشتی بودن آن اعلام کرد و ادامه داد: اگر مردم در این مسیر همراه ما نباشند امکان برخورد و جمع‌آوری فرصت‌طلبان و سودجویان در این عرصه وجود ندارد.

به گزارش فارس، رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل از مردم خواست از خرید محصولات تاریخ مصرف گذشته، غیراستاندارد و فاقد پروانه بهداشتی خودداری کرده و اجازه ندهند واحدهای صنفی چنین محصولاتی را عرضه کنند.

حضرتی بیشترین آسیب در این حوزه را مربوط به خرید و فروش کالا به ویژه محصولات مورد نیاز، مایحتاج ضروری و خرید مواد غذایی از دستفروش‌ها اعلام کرد و گفت: مردم نباید با خرید از دستفروش‌ها اجازه دهند چنین فرصت‌طلبانی عرصه را برای حضور مناسب ببینند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول