اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرد و غبار نفس مردم تبریز را تنگ کرده است

ریزگرد‌ها تا فردا ظهر همچنان مهمان ناخوانده آذربایجان

خبرگزاری فارس: با وجود بارش باران بهاری ریزگردها به‌طور کامل هوای آذربایجان‌شرقی را ترک نکرده‌اند و تا ظهر همچنان مهمان ناخوانده مردم استان خواهند بود.

ریزگرد‌ها تا فردا ظهر همچنان مهمان ناخوانده آذربایجان

حسن طهماسبی کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه هنوز هوای تبریز با وجود بارش باران همچنان آلوده است، گفت: این آلودگی به‌دلیل وجود بارندگی قابل مشاهده نیست ولی آلودگی و وجود گرد و غبار در هوای نه تنها تبریز بلکه کل استان همچنان ادامه دارد.

طهماسبی افزود: بارندگی نقش موثری در افزایش دید افقی داشته به‌طوری که دید در تبریز و بعد از بارش باران بین 4 تا 6 کیلومتر متغیر است.

وی با اشاره به اینکه در مناطقی از استان و حتی خود تبریز که بارندگی وجود ندارد همچنان دید کم است، گفت: در شهرهایی مثل اهر و میانه که بارش در آنها دیروز اتفاق افتاده و امروز بارش نداشتند دید به 2 هزار متر کاهش یافته است.

طهماسبی اضافه کرد: از امشب شاهد خروج گرد و غبار وارد شده از کشور عراق به منطقه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: خروج جبهه گرد و غبار از استان تدریجی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود تا فردا ظهر ادامه داشته باشد.

بنا به گفته هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از اواخر هفته گذشته اطلاع رسانی‌های لازم در مورد ورود گرد و غبار به استان صورت گرفته بود ولی اینکه چرا تصمیم‌گیری دربارۀ موارد لازم برای پیشگیری از بروز ‌مشکلات برای مردم به‌خصوص بیماران به لحظات آخر و حتی بعد از وقوع این شرایط جوی موکول شده جای سئوال دارد که محیط زیست و ستاد بحران استان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول