اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه هاروارد آمریکا:

حرم رضوی ظرفیت خوبی در جذب توریسم مذهبی دارد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: شهر مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) ظرفیت بسیار خوبی در جذب توریسم به ‌ویژه توریسم مذهبی دارد.

حرم رضوی ظرفیت خوبی در جذب توریسم مذهبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهرام شیردل عصر امروز در دومین روز برگزاری همایش معماری و توریسم در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر مشهد با وجود حرم مطهر امام رضا(ع) ظرفیت بسیار خوبی در جذب توریسم به ‌ویژه توریسم مذهبی دارد و باید تلاش کرد تا در کنار توریسم مذهبی بتوانیم توریسم‌های دیگر را نیز به مشهد وارد کنیم.

وی ادامه داد: ساختمان‌سازی در شهرها هیچ وقت متوقف نمی‌شود اما در این فرآیند باید بعضی ملاحظات فرهنگی و اجتماعی مورد توجه معماران قرار بگیرد.

استاد دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: معماری ایران در گذشته آمیخته با هنر بوده است، اما در حال حاضر با توجه به جهانی‌ شدن این رشته در بیشتر آثار معماران ایرانی رنگ و بوی هنری که برگرفته از هنر اسلامی بوده کم‌رنگ‌تر از گذشته شده است.

وی تاکید کرد: نوسازی یا تخریب باید با توجه به تغییرات انجام شود، اما در برخی شرایط حفظ بناها و معماری گذشته لازم است، چرا که این بناها به نوعی شناسه تاریخی یک شهر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ع30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول