اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سطح باغات خلخال به 8 هزار هکتار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال از افزایش سطح باغات منطقه خلخال به 8 هزار هکتار با توسعه باغات ارگانیک خبر داد.

سطح باغات خلخال به 8 هزار هکتار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی صبح امروز در جلسه کار گروه کشاورزی استان در خلخال اظهار داشت: ظرفیت‌های منحصر به فرد کشاورزی در شهرستان خلخال باید شناسایی و احصا شود که در این راستا در تلاش هستیم تا بخش کشاورزی خلخال را بررسی و جوانب توسعه آن را احصا کنیم.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان خلخال توان تبدیل شدن به بخش‌های مهم توسعه کشاورزی را دارند، تصریح کرد: کافی است با اندکی توجه به بخش کشاورزی و معیشت کشاورزان آنان را برای کاشت بهینه و تولید صحیح و مستمر تشویق کنیم.

عبداللهی در ادامه به تشکیل هشت جلسه با 45 مصوبه کار گروه توسعه بخش کشاورزی در سال جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان قابلیت‌های مناسبی در بخش باغداری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول با انتقاد از اینکه بخش کشاورزی در قسمت‌هایی از شهرستان خلخال مغفول مانده است، افزود: اگر بتوانیم اقتصاد خود را متکی بر کشاورزی کنیم در این صورت وابستگی‌های خود را به سایر منابع قطع خواهیم کرد و از طرفی کشاورزی گسترده‌ای را که سبب برکت در اقتصاد نیز هست شاهد خواهیم بود.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان به بخش کشاورزی خلخال شد و گفت: انتظار داریم با حمایت‌هایی که از کشاورزان شهرستان خلخال صورت می‌گیرد این شهرستان در آینده نزدیک به قطب بزرگ تولید محصولات کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه از تشکیل 24 تعاونی در شهرستان خلخال برای اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی خبر داد.

حسین منوری طرح تولید گیاهان دارویی، پرورش ماهی، باغداری، دامداری و پرورش زنبور عسل را از جمله طرح‌های پیشنهادی تعاونی‌های تازه ایجاد شده در خلخال ذکر کرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول