اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

امکان ارائه آب به کشاورزان به صورت دائمی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امکان ارائه آب به کشاورزان به صورت دائمی وجود نداشته و به صورت هفتگی انجام می‌شود.

امکان ارائه آب به کشاورزان به صورت دائمی وجود ندارد

غلامرضا حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز صبح کشاورزان مناطق قهدریجان و نجف‌آباد مقابل سازمان آب منطقه‌ای اصفهان تجمع کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال جاری وارد سال پنجم خشک‌سالی شده‌ایم که با نهایت تأسف این پدیده در این روزها ادامه پیدا کرده و اوضاع بدتر شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به حجم مخزن سد زاینده‌رود تصریح کرد: حجم مخزن سد زاینده‌رود 80 درصد کاهش داشته و ورودی‌های این سد نیز نسبت به سال متوسط نرمال آن نیز 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: بارندگی‌ها در سرشاخه‌های استان در سال جاری نسبت به متوسط درازمدت آن نیز حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

حیدرپور از اقدامات انجام شده در زمینه خشک‌سالی در استان افزود: در ستاد بحران آب استان مصوب شد که مقداری آب در قسمت شرق استان بابت کشت غلات تأمین شود و صنایع و شرب نیز نزدیک به 20 درصد کاهش پیدا کند، مقرر شده که برای حفظ باغ‌های غرب استان نیز هفته‌ای یک مرتبه آب به این مناطق داده شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از علت تجمع امروز کشاورزان منطقه قهدریجان و نجف‌آباد سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌های موجود و ارائه میزان آب مشخص به کشاورزان منطقه غرب اصفهان، این افراد به آن میزان آب راضی نبوده و مقدار بیشتری را به صورت همیشگی خواهان هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به میزان آب موجود در سد زاینده‌رود ما نمی‌توانیم این امکان را به صورت همیشگی برای کشاورزان مهیا کنیم.

حیدرپور تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد بحران آب استان مقرر شده که برای کشاورزان نیز خسارت کشت پرداخت شود. با توجه به این مشکلات پیش آمده آب زاینده‌رود نیز تا 12 خردادماه در رودخانه جریان داشته و بعد از آن بسته می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول