اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تجلیل از گروه‌های برتر

جشنواره شادمانه در خلخال برترین‌های خود را شناخت

خبرگزاری فارس: بعد از دو روز رقابت گروه‌های هنری در جشنواره شادمانه در شهرستان خلخال و تجلیل از گروه‌های برتر این جشنواره به کار خود پایان داد.

جشنواره شادمانه در خلخال برترین‌های خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین اختتامیه این جشنواره که پیش از ظهر امروز در خلخال برگزار شد معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت:‌ با فراخوان سومین جشنواره شادمانه 35 نمایش به دبیر‌خانه ارسال شده بود که از بین آنها 12 متن انتخاب شده و پنج گروه نمایش اجازه فعالیت و نمایش گرفتند.

توحید بلور‌ساز خاطرنشان کرد: در بحث حمایت فرهنگی و مالی از گروه‌های نمایش و تئاتر هیچ محدودیتی وجود ندارد و امسال اعتبارات خوبی از سوی وزارتخانه به این حوزه اختصاص یافته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: توجه به استعدادها و شناسایی و پرورش خلاقیت و حمایت همه جانبه از گروه‌های هنری می‌تواند در توسعه تئاتر و دیگر هنرهای نمایشی موثر و مفید باشد.

بلور‌ساز به کمبود زیر‌ساخت‌ها برای تمرین گروه‌های نمایشی در استان اشاره کرد و افزود: چهارمین جشنواره شادمانه در بیله‌سوار برگزار می‌شود و ما در تلاش هستیم در سال‌های آینده با دعوت از گروه‌های مختلف این جشنواره را پر‌بار‌تر برگزار کنیم.

این جشنواره که با شرکت گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های بیله‌سوار، نیر، خلخال و گرمی به میزبانی شهرستان خلخال برگزار شد در سانس‌های مختلف گروه‌های نمایشی و تئاترهای منتخب به روی صحنه رفتند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی شخرستتن خلخال نیز از تشکیل کار گروه هنر در خلخال خبر داد و اظهار داشت: به دنبال این اقدام ساماندهی گروه‌های فرهنگی و نمایشی در خلخال اتفاق می‌افتد.

سید احمد معصومی تصریح کرد: سابقه اجرای تئاتر در شهرستان خلخال به 100 سال می‌رسد و شایسته است از این ظرفیت مناسب و مطلوب استفاده شود.

در این مراسم از کارگردانان برتر، طراح صحنه، بازیگران نمونه پنج گروه نمایشی از شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار و نیر با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد و از داوران و ناظران برگزاری این جشنواره نیز قدردانی شد.

به گفته نماینده انجمن هنرهای نمایشی پارس‌آباد گروه نمایش مغان هنر این شهرستان در مرحله نهایی سومین جشنواره تئاتر طنز شادمانه حضور داشت.

غریب منوچهری گفت: در این جشنواره که با حضور پنج گروه نمایشی در خلخال برگزار شد نمایش داستان خنده‌ناک " دیب " به کارگردانی مشترک حسین پناهی و محسن وظیفه از سوی گروه نمایش مغان هنر شرکت کرد.

نویسنده این نمایشنامه حسن حامد، بازیگران آن یاشار هاشمی، شهرام شکری، مسلم بایرامی، یاشار منوچهری، محسن وظیفه و حسین پناهی بودند که به عنوان موفق‌ترین و فعال‌ترین گروه نمایشی کشور اجرای برنامه کرده و در جشنواره تئاتر شادمانه نیز جزو گروه‌های برتر شناخته شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول