اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تجاری‌سازی علمی و فناوری ریاست جمهور:

پیشرفت نانو و بیوتکنولوژی در سایه ارتباط مستمر با ستادها محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گفت: برای حرکت در زمینه‌های نانو و بیوتکنولوژی باید با ستادهای مربوطه در ارتباط بود.

پیشرفت نانو و بیوتکنولوژی در سایه ارتباط مستمر با ستادها محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمدجواد قاسمی، صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت‌های پذیرش شده در مرکز رشد فناوری گناباد برگزار شد، اظهار داشت: همیشه تحقیق و پژوهش در نقطه آخر فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مسئولان ما قرار دارد.

قاسمی افزود: فراموش نکنیم که کشورمان الان در شرایط خاصی قرار دارد و صنعت و تولید ما با تنگناهای بسیاری همراه است به طوری که دور تا دور کشورمان را از یک سو یک سری شیطنت‌های دشمنان خارجی ما و از یک سو عدم مدیریت صحیح خودمان، محصور کرده و سبب شده در تنگنا باشیم.

وی گفت: حال اگر در چنین شرایطی صنعتی و مجموعه‌ای موفق بود هر چند موفقیتی بسیار کوچک، باید دقت کرد که چه ایثار و تلاشی توسط فعالان آن مجموعه و حتی تمامی آحاد مردم رخ داده است.

مدیرکل تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و برخی مشکلات موجود را باید توسط قوانین و در وزارتخانه مربوطه پی‌گیری کرد، ادامه داد: در این راستا رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا آزمایشگاه کالیبریشن شما تجهیز شود.

قاسمی تصریح کرد: دنیا تمام تلاشش در بخش تولید و صنعت، برای فراهم کردن بازار فروش صرف می‌شود که ما نیز قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود نیز با پرداختن به نشستی که در هفته‌های آینده برای ساماندهی سومین جشنواره علم تا عمل و با حضور تمامی استانداران و نمایندگان فناوری، علم و صنعت استان‌ها در تهران برگزار می‌شود، از مسئولان درخواست کرد تا شرایط حضور نماینده از گناباد در این نشست فراهم شود.

مدیرکل تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی در بین کودکان و نوجوانان، گفت: برای حرکت در زمینه‌های نانو و بیوتکنولوژی باید با ستادهای مربوطه در ارتباط بود تا با شما برای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مورد نیازتان در این دو بخش همکاری کنند.

وی پیشنهاد کرد: تلاش کنید تا مجوز تأسیس پارک کودک و نوجوان را بگیرید، در این مراکز تمامی فرآیندهای آموزشی و پژوهشی ساختارسازی می‌شود و تمامی امکانات لازم نیز تحقق می‌یابد.

وی با تأکید بر جایگاه مهم شهرستان گناباد و منطقه جنوب استان خراسان در بحث زعفران، از فعالان عرصه پژوهش در شهرستان خواست تا تلاش کنند طرح ارتقای کیفیت زعفران را به ویژه در بخش نکات بهداشتی و نحوه مصرف آهن در تولید زعفران، پیاده کنند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول