اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین:

خواسته ما پیشرفت تکنولوژی کشور است نه داشتن بمب اتم

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین گفت: جریانات بعد از انقلاب نشان‌ داد که ما در پی ساختن بمب اتم نیستیم و تنها پیشرفت تکنولوژی کشور را خواستاریم.

خواسته ما پیشرفت تکنولوژی کشور است نه داشتن بمب اتم

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حمید رضا کرمانشاهی همزمان با ایام نودمین سال تاسیس هلال‌احمر با ارائه گزارشی در جمع مردم ورامین اظهار داشت: کمک به مصدومان و مجروحان و آسیب‌دیدگان در فرهنگ اسلامی از قدمت فراوانی برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین اظهار داشت: در حادثه بزرگ عاشورا، حضرت زینب کبری (س) با آن رشادت و جوانمردی تمام مجروحان را مداوا می‌کرد و این پیشینه دینی هلال‌احمر بوده و نوع‌دوستی در مفاهیم دینی ماست و کشورهای غربی هرگز نمی‌توانند این نهاد را به خود اختصاص دهند، چراکه جامعه اسلامی جامعه‌ای بشر‌دوست است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مردم صلح‌دوستی هستیم، تمام جریانات بعد از انقلاب به خوبی نشان‌دهنده آن است که ما در پی ساختن بمب اتم نیستیم و تنها پیشرفت تکنولوژیکی کشور را خواستاریم.

کرمانشاهی در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته در هلال‌احمر ورامین اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات و اردوهای کشوری و استانی برای 2 هزار و 600 نفر، بالغ بر 600 میلیون ریال کمک نقدی به قحطی‌زدگان سومالی، ارسال کمک‌های فراوان غیر نقدی به سومالی، برگزاری دو طرح همای رحمت و فرشتگان رحمت در عید نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله این اقدامات است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین عنوان کرد: استقرار واحد امداد و نجات در جاده‌ها و اماکن حادثه‌خیز، راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی، توانبخشی و دندانپزشکی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی در ادامه به شعار «هر خانواده یک امدادگر» اشاره کرد و افزود: در صورت نیل به این هدف، در موقع حادثه هر خانواده یک امدادگر داشته و از میزان خسارات فوق‌العاده کاسته می‌شود.

کرمانشاهی راجع به برنامه‌های پیش رو نیز گفت: ایجاد دو خانه داوطلب در شهرستان، راه‌اندازی مرکز آموزش تخصصی امداد و نجات برای دوره‌های آوار‌ برداری، سیل، نجات از جاده و ... از جمله برنامه‌های این مرکز است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین در ادامه با اشاره به سومین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در این انتخابات 40 درصد افزایش حضور مردم را داشتیم که این امر نشان‌دهنده روند مثبت همکاری مردمی با جمعیت است.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر توفیقات، راه‌اندازی پایگاه ثابت جاده‌ای در جاده پرحادثه و بین‌المللی قم‌ـ گرمسار با کمک امام جمعه، فرماندار و نماینده شهرستان ورامین با 300 میلیارد ریال هزینه بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ورامین در پایان تاکید کرد: کشور ما حادثه‌خیز است و همیشه با حادثه روبه‌رو هستیم، باید با مقاوم‌سازی از بروز خسارات جلوگیری کنیم. یکی از گسل‌های زلزله تهران از ورامین عبور می‌کند، نمی‌خواهم ترس به وجود آورم، وظیفه ما اطلاع‌رسانی به شماست تا بدانید مقاوم‌سازی چه مقدار اهمیت دارد، حادثه خبر نمی‌کند، باید ساختمان‌ها را مقاوم کنیم تا میزان خسارات حداقل شود.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول