اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع باغات میوه کشت و صنعت مغان

75 درصد باغات میوه مغان در مرحله تولید اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان گفت: 75 درصد از سطح 2 هزار و 500 هکتاری باغات مجتمع کشت و صنعت مغان در مرحله تولید اقتصادی است.

75 درصد باغات میوه مغان در مرحله تولید اقتصادی است

محمد جوان‌پرمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مجتمع باغات میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، به عنوان یکی از باغات مدرن و مکانیزه در خاورمیانه، در سطح 2 هزار و 500 هکتار طراحی و اجرا شده است که 75 درصد این سطح در مرحله تولید اقتصادی است و 25درصد بقیه به صورت تازه کاشت، یک، دو و سه ساله می‌باشد که در سال‌های اخیر اقدام به کشت آنها شده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم میزان تولید محصولات سردرختی این شرکت با 10 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به حدود 18هزار تن در سال جاری افزایش یابد.

جوان پرمهر با اشاره به آغاز عملیات برداشت میوه در این شرکت، ابراز داشت: کار برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، معمولاً از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می‌شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب، زیتون کنسروی و روغنی به پایان می‌رسد.

مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان به نقش مهم این شرکت در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در فصل برداشت و چیدن و جمع‌آوری میوه، به طور متوسط روزانه یک‌هزار و 200 نفر و در مرحله داشت و کار پشتیبانی آن 800 نفر به صورت روز مزد دائم و کار سپاری حجمی و فصلی در طی سال از نیروهای بومی و منطقه‌ای به طور مستقیم در این مجتمع مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال، با توجه به انجام عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک‌های باغبانی، میوه‌های تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و میوه‌های سردرختی این شرکت توسط پیمانکار، در بازارهای مختلف داخلی و خارجی عرضه می‌شود

مدیر مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان خاطرنشان کرد: تمامی ارقام میوه‌های فندق، گوجه سبز، گیلاس، زیتون در این شرکت به لحاظ استفاده نکردن از سموم شیمیایی و به خاطر این که از بدو احداث باغات به روش‌های گوناگون به دقت کنترل شده، به صورت 'ارگانیک' تولید می‌شود.

وی بیان کرد: به طور میانگین سالانه حدود 18هزار تن میوه از ارقام مختلف هلو، شلیل، آلو، بادام، گیلاس، آلبالو، زردآلو، گوجه سبز، فندق، سیب و زیتون در باغات این شرکت استحصال و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول