اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شیراز به شهروندان

میوه‌های بدون پوست آلوده به مواد شیمیایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: شهروندان از خوردن میوه‌های بدون پوست خودداری کنند چراکه ممکن است آلوده به مواد شیمیایی باشند.

میوه‌های بدون پوست آلوده به مواد شیمیایی هستند

شهرزاد رونق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای اطمینان از سلامت مردم درختان میوه‌دار سطح شهر مانند توت و نارنج سم‌پاشی نمی‌شود، اما به دلیل اینکه این درختان در مجاورت درختانی است که مورد سم‌پاشی قرار می‌گیرند، بهتر است که میوه‌های بدون پوست مانند توت توسط مردم استفاده نشود.

وی اضافه کرد: درختان نارون، زبان گنجشک و برخی انواع دیگر در سطح خیابان‌ها و معابر شهر شیراز سم‌پاشی می‌شوند و احتمال دارد که سم استفاده شده، میوه‌های بدون پوست درختان مجاور آن‌ها را نیز آلوده کند.

رونق‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود هدف‌گذاری سرانه فضای سبز شیراز را 25 مترمربع ذکر و اضافه کرد: تا پایان سال 89 سرانه فضای سبز شیراز 14.5 متر مربع بود که این رقم در سال 90 به 15.5 متر مربع افزایش یافت و تا پایان زمان برنامه پنج‌ساله به 20 متر مربع می‌رسد.

وی از شناسنامه‌دار شدن بخش اعظم درختان باغات خصوصی شیراز خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با انجام آمارگیری درختان سطح شهر تا پایان سال جاری، پلاک‌گذاری شوند و شناسنامه‌دار کردن درختان نیز به زودی آغاز شود.

این مدیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود از استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای در فضای سبز شیراز خبر داد و گفت: استفاده از آب باید به گونه‌ای باشد که با حداقل تلفات، راندمان آبیاری بیشتری محقق شود.

رونق‌زاده تصریح کرد: به همین منظور استفاده از روش‌های آبیاری مدرن و مکانیزه در امر آبیاری در فضای سبز و پارک‌های شیراز در دستور کار است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول